Var det någon som sa söndag?

2015



Här ligger jag i min säng och klockan är 22.51 på kvällen, eller 10.51pm som mn säger här. Jag försöker få mig själv att förstå att en vecka till snart är över. Jag har haft såå kul denna veckan och jag känner bara på mig hur grymt resten av mina månader kommer bli!
 
Onsdag: Jag jobbade 8.30am-6.30pm vilket var en jävligt skön arbetsdag. Hade B hemma hela dagen och vi åkte till ett ställe för story time, till banken och till hennes favoritlekplats. Kom hem för att hon skulle äta lunch och sedan la jag henne för naptime, hon somnade dock inte. Gjorde bananpannkakor till mig själv till lunch och satt ute på baksidan och käkade det i solen. SÅ skönt väder vi har här nu! På eftermiddagen var det dags för dans för E och för omväxlingens skull tog min värdmamma B och jag fick ha A ensam undertiden E var på sin dans. Vi åkte till Starbucks för en fika och för att göra hennes läxor. Det var en sån mysig stund! har inte spenderat så mycket egentid med henne så det var verkligen guld värd och vi hade så kul! Sen var det typ bara hem och ge dom middag och jag var off. På kvällen där tog jag med mig Alina och vi körde för att möta upp Maria, Karoline (från Norge) och Meri (från finland) på the Cheesecake Factory! Galet god middag blev det, dock inte allt för dyrt för mig då jaghade 23 dollar kvar på mitt presentkort där :D
 
 
Där vi går på story time på onsdagar, har alltid något pyssel vi gör efter sagan. I onsdags gjorde vi en egen målarbok!
 
 
Underbart!
 
 
Sooo focused on her bagel...
 
 
Min cheesecake i onsdags. Någon pecannötskolacheesecake med kladdkake/browniebotten? Helt okej god, men får nog leta vidare efter en favorit.
 
Torsdag: Jobbade 1-7 och det är typ vad jag kommer ihåg av dagen... Nej just det! Jag och Alina åkte till the Domain (ett fett outdoor mall som ligger typ 20min från mig) för att möta upp Maria. Jag skulle handla ett par ballerina skor och Maria skulle handla en väska hon velat ha länge. Blev bara typ 1,5h där innan jag var tvungen att åka hem för att jobba :) Tror inte jag gjorde något speciellt efter jobb förutom att sticka till gymmet!
 
Fredag: Jobb 8-9 + 1-5 vilket nog var den bästa dagen på hela veckan! Kändes knappt som att jag jobbade. Efter att jag hade lämnat av B kl 9 på skolan, stack jag till gymmet och hann med 2 halvtimmespass villket var nice! Stack hem, åt lunch och hann ta en nap innan jag började jobba igen. Sen kom E med bussen 3.15pm och efter det körde jag med B (E stannade med hennes mamma) för att hämta A på skolan kl 4 då hon har tutoring efter skolan på fredagar. Efter det var det bara hem och leka lite med barnen på lekplatsen innan jag var off. När jag slutat satte jag mig och läste en stund innan Maria kom hit. Efter en del slöande började vi fixa oss och sen var det hem till en av hennes vänner tillsammans med Jill (svensk aupair) och Meri igen. Mycket trevlig fredagskväll och vi kom inte hem förrän kl 3 på natten...
 
 
Sötaste lillan och in värdmamma köpte en stor ask choklad till mig igår, som en halla<3dagspresent :D
 
Sedan lånade jag lite bilder av Jill från när vi var iväg på kvällen (jag lämnade nämligen min iPhone hemma då jag bara fick plats med jobbmobilen i min väska och kameran på den är icke bra):
 
 
Happy Matilda som äntligen får uppleva känslan av att hålla i en RÖD plastmugg. (Snodde dessutom med mig den hem...)
 
 
Var i en riktigt sjuk lägenhet men en såååån fin utsikt över downtown Austin.
 
 
Maria, Meri och jag (Y) De röda plastmuggarna spred sig sen...
 
Lördag: Sov till typ 10 idag för att jag inte kunde sova längre. Maria sov hos mig men hon var betydligt tröttare än vad jag var så hon låg och slöade på mitt rum hela dagen. Jag jobbade 2-6pm ungefär och tog det bara lugnt med ungarna. Hade B och E för att A var borta hos en kompis här i samma område. Vi lekte i deras koja, åt snack och var på lekplatsen. Väldigt skönt jobbpass med tanke på hur fint vädret var! Efter jobb stack jag och Maria till McDonalds för en romantisk allahjärtansdagsmiddag och efter det handlade vi jordgubbar och choklad (igen....... var typ det enda vi åt förra helgen, som jag inte skrivit om än...) och så har vi bara chillat på mitt rum fram tills för typ 30 min sen då hon åkte hem!
 
 
 
Inte tänkt på att göra scones på detta sättet innan... Men så mycket enklare ju :D Har tre st kvar där nere som blir min söndagsfrukost!
 
 
Lillan pyntade mig lite idag...
 
 
Snuskmat men sååååå gott det var!
 
Summering: Jävligt skön vecka, fint väder och tiden har gått fort! Jag har haft kul och längtar tills jag får se vad nästa vecka bjuder på! Imorgon är planen att sova, läsa i min bok, kanske ta mig till gymmet och sen ett aupairmöte kl 3pm. Ska ha en riktig söndag imorgon och bara ta det lugnt!
 
Nästa vecka är de enda planerna att se 50 shades of Grey på tisdag. Tydligen är det typ överallt här att man har discount tuesday, vilket gör att biobiljetterna är typ halva priset?! Så våra biljetter till filmen kommer kosta 5.75 dollar, ungefär 46kr. (HAHA till alla där i Sverige som betalat typ 120kr för att se den :3 )
 
Jävla långt inlägg den blev med detta var iallafall min vecka lite smått! Strax skriver jag om förra helgen... (Edit: Ligger uppe på 8 februari, ni kan klicka HÄR)
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?