Första dagen på UT

2015



Idag, måndag, började min spanskaklass nere på Austin UT vilket ändå är lite häftigt. Var inte så taggad på spanska men då det var den enda kursen som passade med mina tider så fick det bli den. Sen var lektionen så mycket roligare än förväntat :D Grym lärare som bara, innan klassen började, "Any more questions? Because as soon as I close that door, I will only speak spanish.". Kände mest okeeeeeeej, hur fan ska jag lära mig spanska om jag inte förstår det hon ska lära ut?? Men det gick super och hon var hur duktig som helst!! Dock blev det jobbigt för mig på slutet för det var fett intensivt och det såg ut som att alla hängde med utom jag xD Ser var ju resten också 30+... Där satt lilla jag och försökte lära mig ett fjärde språk på mitt andraspråk? Tyckte jag var duktig iallafall!
 
 
 
Sen när jag kom ut till bilen ser jag en lapp på rutan och tänker "NEEEEEEEEEEJ"... Det var en sån böteslapp men med 0 dollar fine. Det var en varning. Förstod inte varför dock... Det stod i min kursbeskrivning att den parkeringen var till för att kursen jag läste och jag stod där i rätt tid och i min lilla ruta. Gick in och frågade och sen kom det fram till att jag hade gjort en så kallad "genomkörare", asså att två rutor är tomma så jag körde igenom den ena och ställde mig på den andra, för att sen slippa backa ut. Det fick man tydligen inte göra?? Då ska man bara magiskt veta det?! Aja, vet det till nästa vecka iallafall, inga genomkörare!
 
Efter det blev det hem för en snabb lunch innan jag hämtade B. Hon fick lite snack och ganska snabbt skulle vi in i bilen igen för att hämta upp E och ta henne till dans. Hon tog bara en lektion idag så jag och B stack och skrev ut bilder till mig (automaten funkade idag!!!!!!) och sen fixade vi en cake pop till henne på starbucks innan vi åkte och hämtade upp E och körde hem. Värmde upp rester till middag och sen stack mina värdpäron ut på middag för sig själva. Kollade film med ungarna och sen strax innan läggdags kom dom hem igen och vi satte oss och snackade massa om Hawaii och dom visade bilder från när dom varit där och gav lite tips :D En mysig kväll! Sen nu ska jag kolla ett avsnitt av Carrie Diaries innan jag ska sova!
 
 
Åh har velat fota denna skylten innan utanför de stora flickornas skola. Hahah, "Only in America" ?
 
 
En liten choklad-cake-pop senare...








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?