Onsdag och torsdag!

2015



Snaaaaart är jag ikapp med bloggningen!!
 
Onsdag: Jag jobbade 9am-1pm + 5-8pm vilket också var en väldigt skön dag! På morgonen tog jag och B det lugnt (hahah som vi alltid gör) och vid 10.30 körde vi mot ett ställe som heter P.Terrys (typ ett fräshare donken med bättre saker hahah, snabbmatsställe!) för att handla lunch till E. Hon skulle nämligen ha pizzaparty i skolan med sin klass men eftersom att hon är glutenallergiker har dom ingen pizza till henne. (Helt idiotiskt tyckte ja tills jag fick det förklarat det för mig. Frågade Nana varför det är så, i Sverige beställer man liksom till allergikerna med?! Inget konstigt med det ju! Men här är det så att i och med att man inte alltid kan garantera att något är helt 100% fritt från något, i detta fall gluten, så vill de inte beställa och bjuda på det det. Vissa har ju så allvarliga allergier att de blir svårt sjuka och då vill skolorna inte riskera något för om de serverar något som då i vårt fall ska vara glutenfri, men inte är det, så kan de stämmas. Klyddig förklaring men det är helt galet vad USA ska vara löjliga med det!)
 
Men hon blev glad när vi kom med hamburgare (med sallad istället för bröd) och en chokladmilkshake istället! Så jag och B hade lunch i hennes klassrum med hennes klass och sen någora föräldrar. Hade med massa vattenmelon till E med eftersom att hon inte heller kunde äta efterrätten dom bjöd på :( Sen vid 12 gick vi till cafeterian för att ha lunch med A. Blir att ha lunch med dom oftare i höst! Så mysigt :) Dock förstår jag inte varför de bara har 25 minuters lunch. Ungarna kastar i sig maten, ibland kommer mina hem med mat kvar i sina lunchlådor för att de inte har tid att äta upp?! Inte konstigt att de kommer hem hur hungriga som helst 3.30pm!! Sen när jag och B kom hem igen var jag off då Nana och Papa tog B för att äta glass. E hade ingen dans då förra veckan var sista :) Hon hade uppvisning i lördags som jag missade för att jag var i San Antonio :( Då åkte jag till gymmet, sprang lite innan jag åkte hem igen, duschade och satte mig lite med min scrapbooking innan jag började igen. Löjligt vad jag ligger efter... Är inte ens klar med mars och det är snart juni hahahah.
 
Nana och Papa tog med Emme ut för middag så hade bara A och B till middagen och detblev pastasallad och sen vattenmelonsglass till efterrätt! Så smidigt! Skar trekanter av vattenmelon, stack en pinne i dem och la i frysen = glass som ungarna älskar och är nyttig :D Blir det som efterrätt fler gånger!
 
 
 
 
Vi fick klistermrken, jag och B, att sätta på våra tröjor för att visa att vi var på besök i skolan. B fick ett där det bara stod "Guest" på men på mitt hade dom skannat in mitt körkort och skrivit ut det på en klisterlapp typ. Sen eftersom att jag i mitt pass, heter Olivia Matilda i förnamn så är allt här skrivet som Olivia Matilda, eller Olivia i detta fallet. Fick heta Olivia Palmquist! Haha! Lagom störigt för kommer man till typ banken eller något sånt så kallas jag Olivia... Gick inte med bara Matilda på mina viktiga saker här för att det är inte så det står i passet xD Så varje gång jag måste skriva i något formulär eller så, så blir jag alltid så förvirrad för jag vet inte om jag ska skriva Olivia Matilda eller bara Matilda hahah...
 
 
Älskar att hon såg skitglad ut och bara "Matilda!!! Take a picture of me!" och så gr hon denna minen till kortet xD Både A och E gör så, har hur kul osm helst men varje gång de märker att jag tar bild, gör de någon konstig min som gör att de ser så sjuktigt uttråkade ut! Säger alltid "Kan ni inte se lite gladare ut?" men nä, det vill dom inte...
 
Torsdag: Idag ändrades mina tider till 8am-5.30pm vilket inte var mig emot. B sov fram till 9 och sen fick vi skynda oss lite för att hinna packa luncher, äta frukost och göra oss redo för att åka och möta Amanda och hennes värdbarn på Thinkery. Sen lekte vi där massa, åt lunch och vi åkte inte därifrån förrän strax efter 1! Sen hade hon lite quiet time när jag vek tvätt och sen kom E och A hem för snack. Sen var det iväg för att lämna av A med alla flickorna och när vi kom hem ville de ha middag direkt. Bakad potatis blev det idag! Så gott :D Sen var jag off när vi satt och åt och en stund efter åkte jag till gymmet. Var inte så produktiv väl där, men jag åkte iallafall dit!
 
 
Hahah hon var sååå blöt efter att hon lekt i vattenrummet och senare satt sig ner i fontänen som de kan leka i utomhus... "Sätt dig inte ner nu för jag har inga extra kläder med mig" *sätter sig ner* SÅKLART!
 
 
 
Lite storytime med innan vi åkte hem!
 
Känns som att jag hamnat i en liten svacka nu och känner mest att det är jobbigt att ta hand om barnen, även om jag tycker om dom hur mycket som helst, det är regnigt och tiden går så fort... Vet inte om jag mår mest dåligt över att jag redan varit här i 6 månader, eller över att det är 6, nästan 7 hela mnader tills jag är tillbaka i Sverige igen... Hoppas det går över, jag trivs ju så bra! Men ibland känns det bara som att jag är klar med att jobba med barn!



Anonym

Är så stolt över dig min loppa. Klart känslorna går upp och ner. Konstigt annars. Försök njut av dagen och ta en dag i taget. Älskar dig. Puss mamma







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?