ED SHEEEEERAAAAAN

2015



Ed Sheeran var i Austin igår och behöver jag ens säga att det var en magisk kväll? Mer om det längre ner i inlägget ;)
 
Vi börjar med onsdagen! Jobbade 8am-6pm vilket nog är mina favorittider. Dagarna går så fort och så är man off tidigt. Dessutom var jag så duktig och fixade allt som behövdes göra jättefort, så lyckades klämma in en halvtimmes nap när B sov för att ladda upp för kvällen :D Hade B hemma hela dagen, eller ja, hade henne med mig. Vi åkte på storytime, till köpcentrat för att köpa en handväska till mig, till HEB för att fixa lite smink och sen för att skriva ut foton. Fick massa gjort! Sen hade jag och A en lugn eftermiddag då Papa kom hem efter att ha hämtat E på skolan, och hämtade upp B. Han skulle ta E till sin dans för att sen äta gladd med B undertiden. Så bara A och jag när hon kom hem med bussen. När hon insåg att det bara skulle vara vi två hemma, var hon ganska snabb med att bestämma att vi skulle se Harry Potter och Dödsrelikerna del 1, då hon inte får kolla på den när hennes systrar är i närheten. Jag multitaskade lite med att kolla film och springa och byta om och sminka mig inför kvällen.
 
Vi 6pm satte jag och Alina oss i bilen för att köra mot Ed Sheeran konserten. Av någon anledning hade ingen av oss tänk på att det kanske skulle bli jobbigt att parkera xD Men det märkte vi när vi kom fram... 100tals bilar öööööverallt och där kommer jag med min lilla buss och ska försöka vara smidig. Tillslut hittar vi en parkeringsplats inte alls för långt bort som tog 7 dollar. Så det var helt okej. Tog oss kanske 5 min att gå till arenan sen :) Vi kom dit lagom, hann köpa varsin t-shirt innan vi satte oss på våra platser. Då direkt började killen som var förbandet spela. Perfekt timing! Ben Kweller tror jag att han hette, han var inte alls för bra...
 
Han spelade i typ 30 min, till 8pm och sen vid 8.30pm kom Ed in!!!! Åh så bra det var. Även om jag inte kunde så värst många låtar så var det nog lätt en av de bästa konserterna jag varit på (för jag har ju varit på så himla många...). Finns nog väldigt få artister som kan äga en scen helt själv så som han gjorde. För han var helt själv på scenen hela konserten! Bästa under kvällen var nog när han avbröt en låt för at ta upp ett par på scenen. Han såg en man som stod ganska långt fram, som höll upp ett litet plakat typ och sa sen "Jag har ingen aning om vad som kommer hända nu, men jag kände bara att jag var tvungen att ta upp honom." Sen när de då kommer upp där, får mannen micken av Ed och Ed sätter sig åt sidan. Sen börjar mannen prata och man förstod ganska snabbt vad som skulle hända. Han hade världens finaste text skriven till din flickvän med quotes från Ed Sheerans låtar, och tillslut går han ner på knä och friar. Så galet fint! Trodde inte att jag skulle få vara med om något sånt. Men har nu ocksp bestämt att om någon en dag ska fria till mig, ska det minst vara under likadana omständigheter, gärna under en Ed Sheeran konsert!
 
 
 
Såå nöjd med våra platser!
 
 
 
En annan höjdpunkt från kvällen var när han sköng "I See Fire" och på dom skärmarna bakom honom, spelades scenen med draken från Hobbit upp. Galet bra! (inte det på bilden)
 
 
Min fina tisha! Sen står datumen från hans turne på ryggen, med Austin överst <3








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?