Fredagen den 19 juni = MIDSOMMAR

2015



Jobbade 7am-2pm vilket var helt okej! Började dagen men frukost med ugnarna, sen fixade jag håret på A till stora och fluffiga ponytails för de skulle ha uppträdande idag. De framförde Grease och A var Jan, som har stora ponytails i filmen :) Hon var väldigt excited när vi lämnade henne på sitt camp för hon har övat så mycket hela veckan! Efter det tog jag med mig B och E till en biosalong som visar gamla filmer gratis under sommaren (du "betalar" bara 1-3 dollar per biljett som är donation till non-profit organisations i Austin). Vi såg landet för längesedan! Såååååå längesen jag såg den och det var så kul. Vi drack milkshakes och åt popkorn tills vi fick ont i magen. Sen åkte vi hem, åt lunch, kollade film och lekte dressup innan det var dags att åka till A:s föreställning.
 
 
 
Så bra den var med tanke på att de bara hade en vecka på sig :) Kommer ihåg när jag hade massa framträdanden i högstadiet, så kul! Och A älskade det och ska gå nästa år igen! Efter det åkta vi alla och åt glass med mina värdföräldrar innan vi tog oss hem! Då tog jag en liten nap, tog en dusch och sen fixade jag tårtan. En rolig sak var att man kan se in i vårt kök från gången som leder fram till vår ytterdörr. Och mina värdföräldrar hade bjutit över massa grannar så när alla gick in såg om min tårta jag fixade med och kom inte och bara "Ohhh, cake!!" och hela tiden var jag tvungen att säga "Heheh, it's not for you guys...". Vid 7 hämtade Jill upp mig och vi stack till en park för att möta upp Meri, Melanie och hennes syster för lite svenskt midsommarfirande! Vi åt tårta och jordgubbar! Skev det på facebook sen att jag fick en ganska svensk midsommar trots allt med regn, jordgubbstårta, jordgubbar och bra vänner! Det regnade heeeela dagen men var faktiskt uppehåll hela tiden vi var i parken :)
 
Efter massa tårtätande och prat stack vi bort till ett par volleybollplaner de har där för att spela lite. Dock hade det blivit ganska mörkt så i gav upp efter ett tag för vi missade bollen hela tiden för att vi knappt kunde se den xD Sen var det hem för att sova!
 
 
 
 
En bättre fredag! (Stal bilden från Meris fb :3 )








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?