Typ the best bread in the world!

2015



Här kommer receptet på mitt underbara bröd som jag nu bakat två gånger under en veckas tid för att jag ätit upp det så fort...
 
Receptet jag gick efter kommer från en annan blogg, som ni kan hitta HÄR, men jag ändrade om det lite och la till lite andra saker :)
 
Du behöver:
2 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl
1 dl linfrön (jag använde hela, går lika bra med krossade)
1 dl sesamfrön
2 tsk bikarbonat 
En nypa salt
3 msk honung
1 rivet äpple (jag hade bara små, så tog lite mer än 1 1/2 äpple, gå efter känsla)
4 dl yoghurt (naturell föredrars)
3 dl pecannötter (jag tog bara så mycket jag ville, hela halvor och så delade jag de 1-2 ggr)
2 dl valnötter (hela halvor som du delar)
Lite pumpafrön att ha ovanpå
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min. När jag hade den i sockerkaksform tog det 45 min, men med denna brödformen blev det 50 min, det är bara att prova sig fram!
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?