#ProudMatilda

2015



Glömde skriva att jag fått ganska mycket komplimanger för min engelska den senaster tiden, vilket gör mig skitglad! Typ förra veckan så sa Alinas värdpappa att han lätt hade kunnat tro att jag varit här mycket längre än vad jag varit. Sen är det typ ett par au pairer som sagt att jag pratar skitbra hahah. Men det som nog gjorde mig gladast var i torsdags när min värdmammas pappa ska till mig: "You know what, I think it's amazing how you can speak such perfect english with absolutley no accent at all". 
 
WIIIEHOOOO säger jag bara. Det gör mig skitglad att höra det för jag har aldrig sett mig som speciellt bra på engelska och har aldrig riktigt velat prata det just därför. Här han man ju inte haft så mycket val och jag inser nu hur mycket jag utvecklats på bara ett par veckor. Det gör mig riktigt taggad! :D
 
 
That day <3
 
PS. Jag fick godkännande av mina värdpäron att lägga upp bilder på barnen, så hädanefter kommer ni kunna se mina söta små värdbarn här :D



sarah

Hej!

Jag har en fråga, är i matchningsprocessen hos CC just nu och tänkte bara fråga hur du sa nej till familjer? Känns "elakt" på något sätt, men samtidigt som de är för det bästa.

Svar: Hej! Vad kul att du har börjat matchas med familjer, tycker det var så spännande. Jag hade exakt samma bekymmer innan jag började matchas faktiskt. Dock kom det inte till att jag behövde tacka nej till någon familj. Första familjen klickade jag jättebra med och jag skulle princip matchas med dom innan dom meddelade att deras dåvarande aupair ville förlänga med ett år. Andra familjen utbytte jag bara ett mejl med innan de tog bort mig, och tredje familjen bor jag just nu hos. Men det jag skulle tipsa om är att om du har pratat med en familj och inte känner att du klickar med dom, skriv ett artigt mejl till dom så fort som möjligt och bara förklara att du känner inte riktigt att ni passar och önska dem lycka till med att hitta sin perfekta au pair :) Vad jag har fått lära mig här att det är bättre att vara rakt på och säga vad man tänker och känner direkt, istället för att dra ut på det och säga saker försent. Lycka till! :)
Matilda - Au Pair i USA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?