Count downs!

2015



Det är nu den 14 januari, kl 21:56 borta hos mig i Austin. Ungefär 1,5 månad har jag varit hemifrån nu och det känns riktigt galet! Riden springer iväg, vilket är skönt på ett sätt, men också otroligt jobbigt. Att leva i nuet är inget jag är bra på, det känns alltid som att jag är någon annanstans mentalt samtidigt som verkligheten susar förbi. Jag försöker verkligen vara här jag är, men det är svårt. Jag är sjukt taggad på att gå i mål; att stolt kunna säga att jag tog steget att flytta till USA och vara au pair i ett helt år. Att säga att jag klarade det. Jag längtar till ställena jag ska resa till och allt jag planerat att göra. Men allt det gör bara att det som händer just nu, går mycket snabbare. Det är en svår blandning allt det där, men jag försöker mitt bästa! 
 
Idag var nog en av de bäta dagarna hitintills när det kommer till att hänga med lillan. Hon var glad hela dagen, sprang och busade, skämtade och var allmnt mysig. Hon satt i mitt knä länge inne på starbucks medan vi läste böcker och färglade Musse Pigg i hennes bok. Såklart har hon varit mysig fler gånger, men idag var första gången jag verkligen gjorde ett försök till att stanna upp och njuta av det jag faktiskt upplever.
 
Även om jag inte vill ha massa nedräkningar, så vill jag ändå skriva en liten lista på allt jag väntar på och längtar till:
 
...1 dag tills vädret i Texas förhoppningsvis får tillbaka sin värme...
...55 dagar tills jag firar 100 dagar i staterna...
...58 dagar till jag möter upp min fina pojkvän i Miami för att spendera 8 nätter på Miami Beach...
...88 dagar till Game of Thrones säsong 5 börjar...
...121 dagar till Pitch Perfect 2 släpps...
...145 dagar tills pappa och lillebror kanske kommer hit...
...173 (ungefär) dagar tills vi ska på road trip längs Californias kust, ända upp till Portland, Oregon...
...310 dagar tills The Hungergames: Mockingjay part 2 har premiär...
...333 dagar tills jag fyller 20...
 
Inte så bra lista än, men det är en liten samling över vad som väntar :D
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?