Veckans uppdatering!

2015



En liten update om vardagarna som passerat sedan jag bloggade sist!
 
Onsdag: Jag jobbade 8-5 tror jag det var vilket var sååå skönt! Att sluta så tidigt är bland det bästa som finns! På förmiddagen stack jag och B tillsammans med norska Karoline och hennes två värdbarn till ett museeun som kallas för The Thinkery Museum. Det var typ som ett experimentmuseum för barn med massa kul att hitta på! Där stannade vi i nästan 2h innan det bar hemåt. Det bästa av allt är att min värdmamma köpte ett årskort där så vi kan åka dit maaaaassa gånger för jag tyckte att det var ganska kul själv :D Efter det var det lunch, naptime och sen hämta syskomen för att köra E till hennes dans och sen var jag off! Då stack jag till gymmet och körde ben och sen sov jag tidigt!
 
 
 
 
"Matilda, what statue do I look like?"
 
 
Enligt B så var vattenstället BÄST!
 
Torsdag: Jag jobbade 8-9.30 + 1-6 vilket också var en ganska skön dag! På morgonen hade jag alla tre barnen för att de två äldsta hade late start. Så vid 9.10 körde vi hemifrån, alla tre flickorna i bilen och storasyskonen hjälpte till att lämna B på hennes skola innan jag lämnade dem på deras skola 9.25. Efter det körde jag vidare mot Starbucks för att möta upp Maria, Karoline och födelsedagsgrisen Jill (hon jag bakade tårtan till i måndags) för en liten födelsedagskaffe (varm choklad för mig) innan jag och Jill bar oss iväg mot gymmet. Hon tränar också på Gold's gym bara en annan anläggning, så jag följde med till hennes :) Sen bar det hem mot jobb och tennis för A. Efter att jag slutade tog jag det lugnt på mitt rum och läste min bok och vid 7tiden tog jag bilen och körde till Maria och vi åkte till McDonalds för en glassdejt :3 Blev pommes och glass för mig! (En sak bara, det är så löjligt billigt på McDonalds här, iprincip halva priset jämfört med hemma :O) Dock inga bilder från dagen :(
 
Fredag: Idag jobbade jag 7-9 + 1-8 vilket var mördardagen denna veckan haha! Kom i säng så sent igår så sov inte mer än 6h och sen en lång arbetsdag på det... Sen är det ju ett lagom lyxproblem att städeskorna skulle komma idag och då ska man helst inte vara hemma, så jag kunde ju inte åka hem och ta en nap på min rast... Istället åkte jag och Maria till köpcentrat som ligger ganska nära mig för att kolla runt lite. Jag har ju dock sagt att jag ska spara mina pengar till Miami (2 veckor kvar!!!!) men det blev lite shopping... Dock så har jag inte så mycket sommarkläder så jag intalar mig själv att det jag köper är sommarkläder för att det ska kännas bättre (y) Sedan har jag planerat in att åka till en del Outlet Malls i Miami (tycker synd om pojkvännen där...) för att kunna shoppa loss for real! När jag började jobba igen hämtade jag lillan och åkte och handlade sen var det hem för en liten nap för henne (OCH JAG LÄSTE UT ANDRA GAME OF THRONES-BOKEN!!!!) och efter det hämtade vi A från hennes tutoring. Sen var det hem, laga middag (läs: skicka in några chicken nuggets i ugnen och skala morätter) och vi gjorde en fruktsallad som de kunde ha till efterrätt. Efter det satte jag ungarna framför en film och jag bakade kladdkaka :D Lillan hade skönaste stilen i soffan framför filmen asså! Jag gav barnen varsin liten skål med cheetos och så gav jag dem varsin våtservett som de skulle ha för att torka av sig på. B satt lite halvt upp och lite liggandes, trojan hade åkt upp lite så man såg magen och så låg hon med vänsterhanden bakom huvudet och åt sina cheetos med högerhanden. Såååå söt!!
 
 
Köpte ett par jeans från Hollister för de hade rea på alla jeansen (25 dollar styck, rena kapet tycker jag!) och en sjukt söt topp från Papaya (på bilden ser ni ryggen på tröjan). Var beredd på att den skulle kosta 13 dollar vilket jag tyckte var okej, men när jag kom fram till kassan sa hon som stod där att den var på slutrea och kostade därför bara 9 dollar. KAP! Sen en sminkborttagning från Sephora för att jag har letat ihjäl mig på en sminkborttagning som tar bort vattenfast smink och som INTE är oljefri. Den jag har haft är nämligen oljefri och helt jävla värdelös. Så nu får vi hoppas på att denna funkar (y)
 
 
Min kladdkaka :3 Ska nog ner och ta en till bit nu...
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?