Onsdagen den artonde februari tvåtusenfemton

2015



Onsdag kväll och jag är heeeeelt slut. Vet inte vad som hänt med mig men jag har känt mig så mycket tröttare den senaste veckan än vad jag gjort sen jag kom hit, och då var jag vääääldigt trött i början. Jag klarar att vara vaken i typ 2h innan jag önskar att jag hade kunnat gå och lägga mig igen... Oberoende om det är att jag vaknat på morgonen eller efter en nap.
 
I måndags var det Presidents day vilket betydde att barnen vad hemma från skolan (och jag jobbade en 9h dag.........). De har för många sånna små och ganska öjliga helgdagar som gör att de är lediga från skolan haha. Efter lite mys på morgonen tog jag B och A, yngsta och äldsta, och åkte till Target för att handla en elvisp (för att jag ville ha en och min värdfamilj inte hade en, så de sa till mig att åka och köpa en :D ) och sånna kritor man har till att rita ute på gatan med. Egentligen skulle vi köpa nya skor till alla barnen med men det var helt rensat på hyllorna så min värdpappa tog över det uppdraget istället. Efter Target fikade vi på Starbucks innan vi åkte hem igen. Jag gjorde spagetti och köttfärsås till middag vilket var sååååå gott! E och A älskade det också medan B ratade det (som allt annat...). Hon smakar inte ens på det utan säger bara att hon inte gillar det. Sen när jag säger att hon ska äta så sitter hon bara och gnäller i sin stol. Så hon fick nog inte så mycket mat den kvällen!
 
I tisdags var det skola som vanligt för alla tre och sen efter skolan tog jag A till tennis medan min värdmamma hade både B och E. Det är så skönt för då kan jag bara sitta och läsa min bok medan hon tränar :D Blir som en liten paus. Igår blev det pannkakor till middag, dagen till ära. Hemma i Sverige var det ju fettisdagen men i brist på semlor här borta hörde jag även att dagen kallas för pannkaksdagen på andra håll, så det fick det bli! Är ock äckligt sugen på en semla... Jag var off vid 7 och stack då direkt till bion som bjöd på 50 shades of Grey. Det var alltså vår tur att förföras. Jag tyckte att filmen var helt okej, inget wow men jag vill gärna se en fortsättning!
 
Idag så jobbade jag 9-7, vilket betyder en 10h dag och nu är jag TRÖTT! Hade B hemma hela dagen och tog det mest lugnt för att hon håller på att bli sjuk. Stannade hemma till 10.30 då vi åkte och handlade mat och åkte till banken. Sedan var det hem för lunch och nap time. Vid 2.30 åkte jag och B för att hämta upp E på hennes skola och ta henne till hennes dans. Gick ganska smidigt och efter att vi lämnat av henne åkte jag hem med B och min värdmamma åkte för att hämta upp E. I väntan på middagen (och E) lekte A och B utomhus med en flicka som bor här i området och de ritade Austin på vår uppfart med våra nya utomhuskritor (har helt glömt vad vi kallar dom i Sverige?!). Sedan blev det tacos till middag vilket var sååååå gott, längtat efter det hur länge som helst, och inte långt efter middagen var jag off och nu ligger jag här!
 
Planerna för helgen är fortfarande lite oklara så har inte så mycket mer att bjuda på. Imorgon när jag är off mellan 9-1 kommer Maria och Jill hit för frukost/brunch vilket ska bli skoj. Får ta vara på alla stunder man kan nu när Maria kanske snart lämnar :( Hon är i rematch så vi hållar alla tummar vi kan på att hon iallafall kommer kunna stanna i USA!
 
 
Inte tagit några bilder dessa dagarna, så ni får en gammal och tråkig en!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?