Onsdagen och torsdagen!

2015



Yohooo (med dialekt som han i Frozen som sitter ute i skogen i en liten stuga och säljer saker).
 
Tiden springer iväg vilekt betyder att allt är i sin ordning. Förutom min rygg som låste sig i måndags och fortfarande gör ont. Och förutom min rotfyllda tand som börjat isa. Livet leker med andra ord!
 
Tisdagen var en relativt normal dag, jobbade 8-9+1-8. I går vilket var onsdag, jobbade jag 8-6 vilket var precis som i måndags och det var också skönt. Tog med lillan till parken, lekte och hade picknick och sen handlade vi innan vi stack hem. Sen hänge jag, B och A hemma medan min värdmamma tog E till sin dans. 
 
 
 
 
 
 
Hahah just det! Efter att vi kom hem från parken skulle B ha lite quiet time och efter en stund tyckte jag att hon hade varit ovanligt tyst så jag gick in ch kollade. Då hade hon somnat mitt på golvet! Vanligtvis om hon blir trött brukar hon gå och lägga sig i sängen, men det måste ha varit akut igår. Bar henne till sängen och där sov hon vidare i typ 2h, snacka om trött!
 
Idag var det jobb 1-8 vilket är ännu bättre och det gick galet fort! Hämtade B, vi åkte hem och hon ville ha quiet time i 2h hahah, inget mig emot! Tog det lugnt och läste min bok. Sen kom syskonen hem, läxor och sen tog min värdmamma A till tennis och jag, B och E mötte upp Alina och hennes värdbarn ute på lekplatsen så dom fick leka lite. Sen vad det middag, hämta A, hem för dusch och middag för henne och sen blev det lite lek innan läggdags/innan värdföräldrarna kom hem och jag var off. Barnen var jättemysiga nu på kvällen! Hur kul som helst :D E dansade en massa och B låg hos mig och lekte bebis medan A tog en dusch helt själv!
 
 
Hahah hon ser inte så glad ut på bilden men hon hade faktiskt jättekul!
 
Imorgon jobbar jag 7.20-9am+1-5pm vilket ska bli skönt. Kom dock precis på min extra tidiga morgon så blev inte så glad :( Men alarmet står kvar på 7 och det är bara att jag inte äter frukost innan jag börjar. B brukar sova då så kan äta medan jag väntar på att hon ska vakna eller så äter jag frukost med henne. Vi får se vad som händer helt enkelt!
 
Ska försöka blogga lite mer hahah. Det har hamnat lite åt sidan nu när jag har haft uppsatser att skriva inför min weekend class nästa helg i San Antonio. Men de är iallafall klara och inskickade nu = ingen återvändo. Förhoppningsvis kan det bli lite bloggande imorgon och jag tänkte skriva om min och Jills bucket list som vi ska klara av innan jag lämnar Austin i december. (Hon förlänger nämligen ytterligare ett år och stannar till nästa sommar).
 
Vi får se vad helgen bjuder på sen. Imorgonkväll blir det nog middag ute med Jill och Karoline. Sen på lördag jobbar jag 8.30am-1pm och efter det tänkte vi dra iväg på någon festival en dit bort där de tydligen ska ha BBQ-tävlingar och så, låter ganska Texas-style så känns som ett måste. Gratis är det med! Sen på söndag är det aupairmöte som gäller och sen GAME OF THRONES PREMIÄR :D Vi har hittat ett ställe som visar det gratis, typ som en bio, vilket är perfekt då vi inte har HBO här hemma. (Vi kanske ska få det snart, in värdpappa måste bara lyckas övertala min värdmamma haha)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?