Here we go! Dag 1.

2012



Då kör vi!
Dag 1. 
Detta måste jag alltid ha med mig.
 
Har faktiskt tänkt under dagen på vad jag måste ha med mig typ vart jag än går.
 
Det första jag kom fram till är mitt Fanta-lipsyl, innan var jag bara tvungen att ha något så att läpparna inte skulle kännas torra, men nu är det endast detta som gäller. Även om jag har läppstift på mig måste jag ta detta först. Paniken som uppstår när läpparna är torra och man inte har ett lipsyl med sig är riktigt olidlig, så det försöker jag undvika till varje pris!
 
Nästa sak är såklart handkräm. Jag har lite panik när det även kommer till det... Torra händer är inte min grej, och det är nästan värre än torra läppar, så handkrämen hänger alltid med den med!
 
En annan sak är hörlurar, då man pendlar ganska mycket på skolan och sitter på buss och tråkar. Hände faktiskt mig idag att jag glömde mina hörlurar i skåpet i skolan (så fick inte med dem till lektionen) och så var det såklart då jag upptäckte att Takida släppt sin nya singen på Spotify, så i panik fick jag låna ett par av någon i klassen och få lyssnat på låten, tur det!
 
På sommaren har jag en liten konstig sak jag måste ha med mig... Om jag går barfota, t.ex. i ballerinaskor eller liknande och ska iväg någonstans, så måste jag ha med mig ett par strumpor! För så fort jag inte har dom skorna på mig vill jag helst ta på mig ett par strumpor, dels för att slippa se dem (tycker fötter är fula:3) och dels för att det blir så äckligt torrt det med. Knappt jag klarar av en dag på stranden (nej, sturmpor brukar inte hänga med dit faktiskt...) med all sand mellan tårna som torkar ut så jag vet inte vad!
 
Min mobil! Ja, den hänger med överallt! Tar alltid den i handen om jag så bara ska gå ifrån klassrummet snabbt eller något liknande, har ingen kod nu heller och det är ju hur kul som helst att leka med någon annans mobil, inte sant? Inte för att jag har något att dölja, men mobilen är privat och jag tycker inte om att folk snokar omkring utan tillåtelse -.-'
 
Sedan är det ju sånt basic som nycklar, kort och pengar, om jag inte har med mig det så är det även panik där. Tanken på att bli utelåst eller att busskortet inte fungerar så att man inte kommer hem är så jobbig, vill inte att det ska hända (igen...).
 
Sådär, utmaningen avklarad, anser jag iallafall :3
Ha en trevlig fredag alla! Jag ska se om jag kan få logga in på WoW, står som nr. 2000 i kö vilket innebär ca. 2h väntetid -.- Jag som skulle ta 90 idag!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?