Sommarlovet började!

2015



... men inte för mig då!
 
De två första dagarna av sommarlovet för ungarna har gått förvånansvärt bra! Var ganska rädd att det skulle vara svårt att komma på saker att göra och att ungarna skulle bli uttråkade av att vara med mig hela dagarna. Men mina värdföräldrar har hjälpt mig planera ganska bra så första veckan ser ut att få toppbetyg!
 
Denna veckan hade vi parkvecka vilket inneär att vi har åkt/ska åka till olika parker varje dag. Så i måndags var vi i en park och idag i en annan. Gårdagen var väldigt lyckad! Jobbade 12-6.30pm vilket innebar en eftermiddag i parken. Vi packade ner snacks och bar oss av vid 1 för att få så mycket tid som möjligt och så lekte barnen hur mycket som helst innan vi satte oss i skuggan för att äta snack. Sen gav vi oss iväg till whole foods för att köpa glutenfria bars till Eoch väl där inser vi att A glömt sin pappas solglasögon på lekplatsen så det var bara att köra tillbaka! Efter lite letande så hittade vi dom som tur va. Sen när vi kom hem så hade ungarna lite school work att göra. Varje dag ska de läsa i 30 min, räkna matte i 30 min och spela en app på sin iPad som har med skolan att göra, typ som något mattespel eller stavningsspel. Efter det slängde jag ihop lite middag och efter middagen var jag off. Hahah jag har lärt A och E att spela skitgubbe och det är det enda som spelas här hemma nu xD De älskar det!
 
 
Nu börjar sommaren komma till Texas också!
 
 
 
 
 
Idag så jobbade jag 10am-7pm vilket betyder att det var en lite längre dag. Dock så har B blivit sjuk, vi vet inte riktigt vad det är men hon har fått som myggbett över hela kroppen trots att hon hade bug spray på sig när hon har gått ut, och en massa hade hon fått över natten. Och det var inte vattkoppor! Så min värdmamma hade tagit henne till läkaren på morgonen och vid 10 behövde hon att jag tog dom två äldsta för att åka upp och handla mat och hämta ut medicinen. När vi väl kom upp dit hittade vi allt vi skulle ha supersnabbt men när vi kommer fram till apoteket (som är i mataffären) så visar det sig att receptet inte kommit in än och vi skulle få vänta i 30 min... Så vi ställde vagnen och gick bort till en leksaksbutik för att fördriva tiden. Väl där inne så går stömmen. Hela byggnaden (det är massa affärer inklusive mataffären i en stoooor byggnad) är utan el och planeras vara utan el fram till klockan 2 på eftermiddagen... Så vi går tillbaka för att se om vi kanske hade lite tur med medicinen och på apoteket hade de en apparat som funkade så de lyckades på någon vänster få fram vår medicin. Men de kunde inte skriva ut några intruktioner så vi fick bara för två dagar först, för att snubben inte ville ge ut allt på en gång, och fick en liten handskriven lapp med hur mycket B ska ta och hur ofta. Sen ska vi dit imorgon och hämta ut resten. Men vilket jävla morgon vi fick! Sen tog det typ 30min att köra hem så vi kom inte iväg till dagens park förrän vid 1pm, då utan B, och sen fick vi köra till mataffären igen för att handla maten (för när vi fick medicinen så körde dom bara med cash, så kunde ju inte handla mat då... det var bara den lilla apparaten i apoteket som funkade så vi iallafall kunde betala den). 
 
 
Parken vi var i idag hade en splash pad som det kallas för här, typ en yta med massa vatten som sprutas upp från marken så hade bara med mig A och E där, då B stannade hemma med sin mamma och tog det lugnt. Men de sprang runt i badkläder så tror inte det uppskattas att jag lägger upp bilder på barnen när de är i badkläder :) Så det blir en bild på B när hon åt middag med mig; hon fick göra ett eget spett med ost, tortellini, gurka och broccoli. Som ni ser så hade hon sitt egna sätt att göra det på ;)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?