En solig tisdag!

2015



Ojoj vad fint väder vi har fått till Austin nu. Idag var vädret som en riktigt bra sommardag hemma i Sverige. Lagom skönt! Jag trivs verkligen i det fina vädret :) (även om jag tyckte att det var lite jobbigt att vara ute i solen idag, men det är bara att väja sig och förbereda sig inför 40 gradersdagar i sommar, vilket jag mer än gärna gör!!)
 
 
Igår (måndag) jobbade jag 9-6 vilket var ganska skönt! Hade lillan hemma så vi stack till biblioteket för att läsa lite böcker och donera barnböcker som familjen inte längre ville ha. Sedan åkte vi till banken för att sätta in min check (och detta älskar lillan just för att de bjuder på klubbor till barnen) och efter det handlade vi lite mat inför veckan. Efter att de stora barnen kom hem åkte jag, min värdmamma och alla barnen för lite volontärarbete med att packa mat som de sedan bjuder hemlösa på. Jättegulligt tycker jag! Dock blev det bara att släppa av min värdmamma och barnen för att jag fick åka och hämta min värdpappa på hans jobb då han hade fått punka. Händelserik dag! Det positiva med det hela dock var att jag slutade bara en liten stund efter att vi kommit hem ;) Då stack jag till gymmet och körda cardio en timme (?!) på cyklen framför "Crazy Stupid Love" som gick i bion, inte helt fel!
 
Sedan idag blev det lite mer ändrade planer då de behövde att jag skulle ta registration för lillan på hennes skola inför nästa läsår. Så blev jobb 8.30-11am och 1-8pm. Ganska lugn dag i övrigt. Efter att jag hämtade upp lillan körde jag och hon och lämnade min värdpappa på hans jobb och sedan mötte jag upp Papi (min värdmammas styvpappa) för att hon skulle ha sleepover hemma hos dom inatt. Snacka om att jag hade en taggad tjej i bilen på vägen dit, hon var såååå glad!
 
Åh, igår när jag kom hem på gymmet hittade jag två lappar på min dörr:
 
 
(Ja, barnen kallar mig Cupcake... Fråga mig inte varför för jag vet inte själv xD)
Det var lappar från de äldsta barnen (mellersa ill vänster, äldsta till höger) där de tackade för att jag hade packat deras luncher till idag. Så galet sött! Egentligen ska de packa sina egna luncher men i och med att gårdagen var så stressig så kände jag att jag kunde packa dom :) Kul med uppskattning!
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?