Fullspäckad lördag

2015



Då har ytterligare en helg passerat och jag vill inte ens tänka på hur få jag har kvar!
 
I lördags hände det massa! Jill sov över och vi vaknade tidigt, drog oss lite i sängen innan vi gick upp och käkade frukost. Efter lite mer latande körde vi till glassfestivalen som var hör i Austin. Trodde att det skulle vara jättemycket bilar och folk så vi såg till attiraljers långt bort för att slippa trängas, men efter att vi gått i 20 min såg vi att det var massa parkeringar precis vid festivalen :( Lite träning fick vi iallafall!
 
Dock var festivalen en besvikelse för mig. Man betalade 10 dollar i inträde och fick då 3st "glassbiljetter" och så köpte vi 3 extra var för 5 dollar. Sen kom vi in och så kostar typ varje glass, en biljett, bara det att glassarna var typ i provstorlek så man gick kanske en fjärdedel av en vanlig kula för en biljett?! Inne på området fanns det massa olika glasscafe som då stod och bjöd så man fick välja noga vilka man ville smaka. Blev nog mest besviken för att man förväntade sig mer glass för 15 dollar :( Ben och Jerrys bjöd iallafall på gratis glass! De har gjort två texassmaker som man fick smaka och sen skulle man rösta. Och så tog vi bild och så fick vi ett par solglasögon :3 Så Ben och Jerrys-trucken tog lätt förstapris!
 
Vi stannade typ två timmar men det var sjukt varmt så vet inte hur vi stod ut! Nog första gången jag klagat på värmen här...
 
 
 
 
 
Inte alls svettig?
 
 
 
 
 
 
Efter det mötte vi upp Meri och Karoline eftersom att Karoline är här och hälsar på. Sen var det snabbt hem och ta grejerna jag behövde för att sen köra till New Braunfields för Jaws on Water. Hämtade upp danska Stine på vägen. Själva showen var väl inte riktigt värt 45dollar, det var häftigt och så men inte riktigt som förväntat. Man fick en tube och de vi fick först var helt för stora så var tvungna att byta. Sen var det hål i min nya och väl i vattnet var det svårt att placera sig så att man såg filmen och folk stod upp eller hade dubbla tubes så man såg inget... Det är väl häftigt att säga att jag var där och det var väl helt okej kul, bara inte värt så mycket pengar! Vi åkte innan filmen var slut för att äta något på vägen hem :3
 
 
Det där framme är så filmduken och senare satt de flesta på tubes i vattnet :)
 
 
 
 
Man fick en glowstick att ha runt halsen så att livvakterna lättare kunde hålla reda på en i mörkret ute i vattnet :)
 
Det jag nog blev mest besviken på var nog att de sa att det skulle finnas 10 "hajar" i vattnet när filmen skulle spelas, men inte en enda var där :(
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?