Uppdatering

2015



Satan vad jag ligger efter nu då, nästan en vecka sen jag bloggade sist!
 
Skriver en liten sammanfattning av senaste veckan :) Förra veckan var jobbdagarna ganska normala. (Laddar upp bilderna från mobilen för att komma ihåg vad jag gjort...)
 
Förra veckan var det ganska galet väder. Har regnat satan här och varit tornadovarningar om vartannat så vi stannade ganska mycket inne för att hålla oss undan från vägarna. Det dåliga vädret har fortsatt och ska fortsätta någon vecka framöver. Känner dock att jag får nog med regn hemma i Sverige... Alla här är ganska glada över regnat då Texas annars brukar vara så himla torrt vid denna tiden på året. I åkte jag och B på storytime och sen hem för att baka tigermuffins för henne att ha med sig i skolan på fredagen. Hon fyllde nämligen 4 i fredags!!
 
 
 
 
I torsdags köpte min värdmamma med balonger hem till B och hon ÄÄÄÄLSKADE dom!!
 
 
 
I fredags hade hon fått lite paket på morgonen och resten skulle hon få kommande dag då vi skulle ha ett litet kalas här hemma. Men efter ganska mycket tjat bestämde jag mig för att ge henne sin födelsedagspresent från mig, det var ju trots allt hennes födelsedag då! 
 
 
 
 
 
FROZEN FLIPFLOP!
 
I lördags hade jag egentligen sovmorgon men vaknade vid 8.30 och kunde inte somna om... Gick upp och åt en slö frukost framför massa Greys, skypade med mamma och tränade lite. Sen vid 4pm kom det hit lite gäster och vid 5pm åkte jag och Alina hem till Karoline för att bli upphämtade av Jill. Skulle möta upp en massa aupairer på ett bbq-ställe som heter Salt Lick och då kändes det verkligen som att jag var i Texas. Sen kan jag lugnt säga att om du inte ätit revben där, då har du inte smakat på riktiga revben för satan vad gott det var!!! Efter det åkte vi vidare hem till Karoline (dock utan Karoline) för att byta bil, och sedan körde jag, Alina och Jill vidare mot bion för att möta upp svenska Amanda för att se Pitch Perfect 2. OMGGGGG, ska nog gå och se den på bio igen för den var sååå bra!!! Längtar tills den kommer ut så jag kan köpa den för måste se den massor!! På vägen hem somnade både Jill och Alina i bilen så satt själv och lyssnade på soundtracken från filmen <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är såhär man ska se på bio; feta fåtöljer man kan luta bakåt, ett litet bord man kan skjuta åt sidan om man vill och en liten knapp att trycka på om man vill beställa något!
 
I söndags jobbade jag 9am-1pm vilket inte var allt för jobbigt. Satt nästan hela tiden med A och gjorde massa med hennes rainbow loom och de andra två hjälpte till ibland, annars kollade de film. Sov inte alls mycket natten innan (för att vara mig) så tog en timmes nap efter jobb och vid 3.40pm hämtade Alina upp mig för att åka till månadens aupairmöte. Efter det hängde jag med Karro för att äta doughnuts med ett gäng andra och sedan körde hon hem mig. När jag kom hem så hade min värdpappa lagat lax och potatismos <3333 En hungrig Matilda blev lagom glad!!! Så åt med dom och sen var det dags för veckans Game of Thrones. Herregud, måste bli snabbare med böckerna för det kommer inte vara roligt att vänta ett år till nästa säsong...
 
Idag jobbade jag 8-4.30 typ ilket var skönt. Stack på musikstund med B och mötte upp Jill, Lena (tyskland) och Karro och deras värdbarn där så det var kul! Sen satt jag och Jill kvar lite extra efteråt för att vi skulle kunna få prata och barnen leka av sig. Det var kul för barnen hade hur kul som helst! Efter jobb stack jag till gymmet för att springa (det ny ajag ska träna nu då mina händer inte vill samarbeta när det kommer till vikter). När jag kom hem blev det middag och nu är jag här!
 
Långt inlägg jag vet, cred till er som tog er hit! ville mest få ner allt för min egen skull :)



ɑ n n i k ɑ

http://blogofphoto.webblogg.se

Gott!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?