Söndagen den 1 mars

2015



Oj, nu ska vi se om jag kommer ihåg ad som hände i söndags, såhär 3 dagar efter (y)
 
Jag var iallafall off men Jill ville köra ett tidigt passpå gymmet så var hos henne strax innan 10 för att sedan ta hennes bil till gymmet. Hon dödade mig i 1,5h typ och sen duschade vi på gymmet. Efter det var det iväg till Starbucks där vi mötte upp Karoline och hennes ena värdbarn för att ha en liten 3månadersvarmchoklad för jag firade 3 månader i staterna i söndags!!!!! Mamma, du måste erkänna att det inte alls känns som 3 månader redan? En fjärdedel avklarat, 3 to go (kanske mer...). Efter det stack vi till måndadens aupairmöte som var en family conferece thing som alla familjer måste delta i minst en gång per år (det finns två och min familj kom inte denna, vilket betyder att de måste gå på nästa). Denna gången var det på Texas Military Museuom (något sånt heter det) vilket inte var allt för kul... Vi hade en liten guidad tur som skulle ta 20 minuter men som nog slutade på minst det dubbla. En sak som jag märker här är hur de flesta amerikaner pratar så passionerat om militären och deras arméer. Guiden här var ju antaglien intresserad av det eftersom att han jobbade där, men ändå. Det är verkligen något jag inte kan relatera till då jag från Sverige inte har något liknande.
 
 
 
Fina Karoline ställde upp på att prova alla saker medan jag och Jill tog bilder (Y)
 
 
"Jill, ta en bild nu!!"
 
 
Sn åkte jag och Jill i bagaget i Karolines bil (ja, det fanns två säten där) men det var nog sista gången för mig! Var allt för jobbigt att ta mig in, och ut för den delen var svårare! Skyller på att jag är för lång...
 
Sedan mötte vi upp Maria för att hon skulle kör gokart med några vänner fast det var så lång kö så vi alla stack direkt till restaurangen vi skulle äta på. Taco and Tequila hette stället (y) Men av oss är det bara Jill som är över 21 så vi njöt bara av fösta halvan så att säga. Till restaurangen kom även Meri (från Finland) och en ny fransk aupair som jag glömt namnet på... Vi hängde där ett bra tag innan vi allihopa stack till Whole Foods och köpte glass (y) Ett bra avslut på helgen måste jag säga... Eller vänta, det var inte alls bra för att det var kvällen vi var tvungna att säga hejdå till Maria... Mycket kramar och för det mesta "vi ses snart igen" men det var ändå svårt :( Fast vi har redan bestämt att jag och Jill ska ta en weekend till Chicago i sommar och sen bor vi inte allt för långt ifrån varandra hemma i Sverige, vilket är såååå kul. 



Anonym

Jo tre månader är lång tid:) Ida frågade igår om du varit där ett år snart och jag sa nä Matilda åkte ju innan jul och ska vara bort ett tag till. Då suckade hon :) men vi räknar ner tills den dag du kommer hem men jag njuter varje gång av att läsa din blogg om allt roligt du får vara med om. Saknar dig såklart. Men njut av varje sekund over there. Puss mamma







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?