My first weekend in Austin!

2014



Nu ska jag försöka mig på det där inlägget igen då det försvann häromdagen... Helgen var fartfylld och med massa ny information som ska tryckas in i huvudet, helst så snabbt som möjligt... På lördagsmorgonen åkte jag, min värdmamma, yngsta och älsta och handlade mat för att jag skulle få lite av det jag tycker om att äta. Efter många om och men så var vi klara efter 2h och tog oss hemåt igen. Efter det käkade jag lunch och tog mig lite tid till att prata med mamma, lådsaspappa och småsyskonen hemma i Sverige. Senare på eftermiddagen tog Michaela ( gamla aupairen som fortfarande är kvar här till efter jul, thank god) med mig på en liten hike, där jag fick se lite av finfina Austins natur!
 
På söndagen bar det av till kyrman vid 9.20am där jag fick se lite av en vanlig söndagsförsamilng/julkonsert och familjen var i lokalen bredvid för något annat. Det var riktigt häftigt! Kallas kyrka men känns mer som en konserthall för det var så galet stort och det var värsta kören och folk som sjöng. Efter det bar det av till min värdmammas föräldrar för lunch och lite eftermiddagsspel innan vi åkte hem för ett första möte med min LCC. Vi bara pratade igenom det viktiga lite snabbt och sen var det läggdags!
 
Igår (måndags) jobbade jag för första gången mellan 8am-5pm med lite hjälp från Michaela från 2 tror jag. På förmiddagen hade jag endast minsta hemma och vi kollade runt i området och hon visade mig var lekplatsen ligger. Vid 3.15pm kom de stora tjejerna med bussen och det bar då hem för först snack och sen läxor. Gick hyfsat bra tycker jag för att vara första dagen! :D
 
På kvällen där gick vi nog till världens bästa biosalong! En sån där de har en meny inne i salongen, och igenom hela filmen kan du beställa från menyn och du får in det ca 5min senare. Det var inte bara popkorn utan typ allt från mat och snacks till öl och vin. Det gillade jag (y)
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?