Dag 3!

2012



Fullspäckad helg vilket har lett till att jag knappt haft någon tid över att sätta mig ner vid datorn och skriva ett inlägg. Men nu är det på det igen! Tänkte till och med dra till med dag 3:s utmaning, dvs. Det pinsammaste jag varit med om...
 
Det har jag faktiskt funderat länge över, och jag kan inte säga att jag har varit med om något riktigt pinsamt, men det är en sak jag kom på som var ganska jobbigt faktiskt. Detta hände för ett par år sedan i stallet. Tror det var ett träningsläger jag var på faktiskt. Hoppning, och detta var typ den tiden jag var den mest erfarna ryttaren i stallet så jag var ganska noga med att försöka vara så perfekt som möjigt. Innan vi skulle rida iväg så gjorde vi ju såklart iordning hästarna och jag var som vanligt sist så det var någon av dom andra tjejerna som tränsade hästen jag skulle ha. När jag då kom till hästen så tyckte jag att käkremen satt för hårt så jag spände upp den, vilket jag skulle få ångra sen hahah. Vi red iväg till hoppaddocken och började som vanligt. Hästen jag red var ganska envis och gillade inte riktigt att hoppa så jag var ganska van vid att han brukade stanna preciiiiis framför hindret. Så vi skulle stå på ett led och komma på ett hinder en och en, så när det var min tur red jag, och hästen stannade framför hindret. Jag flög av och jag som har sån dålig ovana från att rida själv, håller kvar i tyglarna när jag trillar av vilket man inte ska göra... Hästen backar lite halvt panikslagen av att jag håller fast honom, och vips åker tränset av... och hästen springer iväg. Som tur var slog jag mig inte och dom andra tjejerna inklusive tränaren fick sig ett gott skratt, jag skrattade nog också, men det var inte alls kul för nu var det ju jag som misslyckas... Detta var en ganska omtalad historia ett tag efter, och det kommer även upp då och då när man pratar hästar.
 
Detta kanske inte var någon jättepinsam historia, men det är den jag kan komma på... Hoppas det var något värt läsningen iallafall heheh.
 
En bild på hästen jag ägde för ett par år sedan, Eklyckans Zoraija.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?