Helgen!

2015



Dagarna bara springer iväg, det märker man speciellt när man ska sätta sig ner och blogga och försökakomma ihåg vad man gjorde haha!
 
Fredag: Jag jobbade 8-10 + 1.30-6 vilket var helt okej. På morgonen hade jag B och gjorde henne redo för dans och sen körde jag henne dit där hennes mamma tog över. Stack då till gymmet en snabbis och mötte B och min värdmamma hemma strax efter 12 för att ta över igen. B tog då en nap typ tills hennes systrar kom hem, snacka om trött tjej! A hade med sig en kompis hem och efter en stund kom 2 kompisar till E så här var massa tjejer här hemma! Min värdmamma var här med så vi hjälptes åt, mot slutet av min jobbdag gick vi till poolen och så hängde jag där tills jag slutade. Efter det käkade jag och sen kom Jill och hämtade upp mig och vi åkte till Mt. Bonell vilket är ett utkiksställe. Vi tog lite bilder och sen mötte vi upp en dansk tjej och åt cheesecake. Gott och trevligt! Sen blev jag hemkörd, jobb tidigt på lördag ju...
 
 
 
 
Lördag: Dagen skulle egentligen vara en 10h jobbdag men det blev lite ändrade planer. Jag skulle jobbat 7.30-5.30 vilket jag inte var speciellt taggad på haha. Började dagen med frukost och film innan vi körde till banken, heb och michaels, handlade lite garn för att barnen ville lära sig göra vänskapsband. Efter det åkte vi hem för snack och sen satte vi oss och gjorde vänskapsband :) Strax efter kom mina värdföräldrar hem och skulle inte ut igen så var off då! Tog dock med mig dom två äldsta ut för lite lunch, medan B stannade hemma. När jag slutat tog jag en nap och sen åkte jag till Jill. Vi provade Blue Bell (vilket är ett glassmärke här i texas som tydligen ska vara godare än ben and jerrys. Det slutades produceras i våras då de kom fram till att glassen var smittad med salmonella så de har inte funnits på ett tag. Nu har de precis börjat göra glass igen, perfekt så jag hinner prova innan jag åker tillbaka till Sverige!) Vi kollade även Harry Potter och sen sov vi tidigt för att vakna tidigt och åka till gymmet.
 
 
 
Gjorde en 5-fläta till B!
 
 
När man inte har någon soffa... Haha! Åh jag älskade den soffan! Hoppas vi får hem en ny och bra snart!
 
 
När jag skulle köra till Jill satt två vultures och käkade på en död ekorre. Coolt att se dom så nära!
 
Söndag: Klockan ringde kl 8 och vi gjorde oss redo och åkte till gymmet. Efter att vi tränat povade vi ett nytt ställe för lunch, åt någon macka typ, helt okej. Sen åkte vi och bytte till min bil och åkte sedan downtown. Jag ville kolla i universitetsshoppen för ett par shorts men hittade inga, får nog beställa från nätet! Istället hittade vi ett glasställe vi letat efter och gick bara runt och kollade lite. Jill började jobba vid 5 så släppte henne hemma vid 4 och sen åkte jag hem och storstädade mitt rum, orkaniserade alla mina lådor och slängde en massa. Jag var så duktig!
 
 
 
 
Asså så gott!!! Man väljer två kakor och glass att ha mellan... Varför finns det inte så man kan köpa det i Sverige??
 
 
 
 
Att ha hela veckan planerad på söndagen <3
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?