Helgen i San Antonio!

2015



Något som är lagom galet är att jag har läst en tjejs blogg ett tag nu och hon är Au Pair i San Antonio. Sedan samtidigt vet jag att en av mina vänner där hemma i Sverige sagt att hans granne är Au Pair i San Antonio... Kopplade inte riktigt det förrän ett par dagar sen och kommenterade hennes blogg och frågade var hon var ifrån. Det visade sig att hon bodde i Malmö, i Sverige då, och var granne med min vän! Världen är läskigt liten!
 
I lördags gick jag upp tidigt för att hinna skypa med min pappa och lillebror och för att träna men gjorde endast det förstnämda... Mysigt med skype dock och jag pratar inte lika ofta med dom som jag pratar med mamma! Vi skypade nog sammanlagt i typ 3h! Sen började jag packa ihop mina grejer, äta lunch, kolla lite eurovision innan jag begav mig för att hämta upp Jill. Sen begav vi off mot San Antonio! Road trip deluxe med svensk musik på hög volym :D
 
Det var lite klydd med vår bokning när vi kom till hotellet men det löste sig fint och vi fick faktiskt ett väldigt bra rum! Stannade dock inte så länge innan vi begav oss ner till riverwalken för att äta middag och chilla. Det var vääääldigt kvavt ute så ångrade snabbt att jag inte tog shorts... Men vi hittade en restarurang tillslut och satt där ett bra tag. Lite längre än vi ville faktiskt då vi fick två "flood warnings" och en tornadovarning när vi satt där. Regnet ööööste ner (nej, man kan inte jämföra det med ösregnet hemma i Sverige för detta är något sjukt i jämförelse). Här i USA så har dom det så att man får som ett sms bara att det är ett högt tutande ljud med en varning om typ översvämning eller tornado och hur länge det varar. Ganska bra tycker jag, bara att vi fått en del nu senaste månaden med alla stomar och oväder som varit här. Kanske ska tillägga att jag mår fint och där jag bor har itne drabbats så hårt av översvämningarna vad jag märkt av. Austin och Houston ska vara de städer som drabbats värst och det är helt galet vad vatten kan göra!
 
 
Fin utsikt i hade från vårt rum...! Älskar att det stod på hemsidan att de hade pool, och ja, det hade dom, ni ser den nere i hörnet, mitt på parkeringen xD
 
 
MAAAAT!
 
 
Iallafall så stack vi från restaurangen tillslut när vi insåg att det inte skulle lätta och blev genomblöta på vår ca 7 minuters promenad tillbaka till hotellet. Sen somnade vi ganska gott runt 11.
 
Dagen efter hade vi alarmet ställt på 7.45am för att hinna ner till frukosten som slutade 9. Ingen frukost att hurra över men vi blev mätta iallafall! Sen efter lite velande om vädret köpte vi biljetter till Sea World online och körde sedan dit och var där vid typ 10.15am och de öppnade 10 :D Vi kom in ganska smidigt med våra förköpta biljetter. Sen kollade vi upp vilka shower vi ville gå på och vilka bergodalbanor vi skulle våga oss upp i (snarare vilka Jill kunde dra med mig upp i). I den första trodde jag att jag skulle dö i. Det var bara en lång jävla bana med en jävla massa nedförsbackar och den första stod det att den droppade 15 våningar (!!!!!!). Fy fan! Vi hittade en senare som var mer i min smak med upp-och-ner-åk istället för massa backar. Sen hade dom typ en som är som Colorado hemma men det var liksom ingen sport här. Hemma blir man lite blöt om man har tur, här åkte man lugnt genom hela och i slutet åkte man rätt igenom ett vattenfall. Asså RÄTT IGENOM. Snacka om blöt!! Jills mobil gav oss båda en liten halv hjärtinfarkt för den såg ut att inte funka för den blev så blöt, men den var som vanligt dagen efter som tur va!
 
Showerna var huuuur coola som helst! Att få se speciellt späckhuggare på riktigt var helt galet! Dock mådde jg lite dåligt över att se det för man vet hur mycket det snackas om att de inte ska hållas fångna och så... Poolerna de vistas i är ju ingenting i jämnförelse med vad dom egentligen ska befinna sig i! Usch... Iallafall så är det såååå mäktiga djur! Showerna som var lite senare på dagen hade massa showartister med som dök och höll på samtidigt (asså inte på späckhuggeshowen utan på delfin, vithaj och själejonshowerna) vilket jag tyckte var väldigt lyckat! Att göra en show utav allt och inte endast djuren. Vid 6pm satte vi oss i min minivan igen och började köra tillbaka till Austin. Vi båda var ganska blöta dock så vi bytta byxor mitt på parkeringen hahah för att itne blöta ner bilen allt för mycket!
 
 
 
Selfie with flamingos, can't handle it!
 
 
Usch, detta var så obehagligt! Medan Jill sprang och var rädd för fåglarna var jag rädd för dessa...
 
 
Så coolt djur!
 
 
Pingviner!!! (vet dock inte riktigt min åsikt om att man har pingviner inlåsta, i ett litet glasrum i San Antonio...
 
 
Asså <3
 
 
Sov gott sen när jag väl var hemma i min säng igen!
 
Vi filmade massa under helgen och när jag väl har tid så ska jag ge Jill allt så att hon kan göra ihop någon rolig video :3 Lägger upp den här då!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?