We're alive!

2015



Då var det söndag och andra dagen vi vaknade upp i Miami! Vädret är helt underbart och på något magiskt sätt har ingen av oss brännt oss än (eller så är det bara jag som sprayar in oss med solkräm hela tiden...).
 
Kl 9.02pm i fredags landade jag i Miami och efter att ha gått igenom heeeela flygplatsen för att hitta där de internationella flygen kom in, vilket tog typ 20 minuter med mina väskor... Där satt jag och väntade i typ 1h och 20 min innan min älskling kom ut genom dörrarna bland alla spanjorer. Underbart ögonblick <3
 
 
Sen tog vi något tåg ut till där bussen som skulle ta oss till South Beach skulle gå ifrån. Där fick vi vänta typ 20 minuter innan bussen tog och 30 min senare var vi på Miami Beach och i SoBe. Dessvärre var det ju mörkt så vi såg inte så mycket förutom massa folk som festade haha. Efter lite letande kom vi framt ill lägenheten som var så sjukligt varm så ACn satte vi på direkt! Vi bytte om snabbt och sen gick vi till McDonalds för vår första middag på 3,5 månader. Gott var det iallafall, speciellt för mig som inte ätit på 10h!
 
Sen ställde vi alarmet på kl 10 för att komma up och vi fixade oss iordning innan vi gick för att handla mat. Det var fan veckans tröning det! Ca 30 minuter tog det för oss att gå dit för att vi gick lite fel och sen handlade vi på tok för mycket för att man skulle kunna bära hem det på ett normalt sett... Det var ca 20 min gång för att komma tillbaka till lägenheten men det tog säkert det dubbla samtidigt som vi släpades på ca 5 påsar var i händerna. Tid tog det men tillslut kom vi tillbaka och vi kom överens om att det var första och sista gången vi gjorde det! 
 
Sen gick vi till ett av de road malls som finns här för att hitta skor till Pontus (inte det lättaste...) och senare skulle vi ner till stranden för att köpa skor skulle ju inte ta så lång tid.............. Men det slutade med att vi gick omkring i typ 2,5h för att han inte hittade det han ville och istället för stranden fick vi gå hem för att laga middag. Tacos blev det och det var såååååå gott. Sen efter middagen tog vi oss ner till stranden för att kolla på solnedgången men efter att ha kommit ner där insåg vi att solnedgången var på andra sidan av SoBe... Inte så smidigt så ikväll ska vi se till att gå till rätt sida! Vi gick längs stranden lite, tog bilder och sen strosade vi runt lite i South Beach, gick till mataffären för att handla glass och sen tog vi oss hemmåt och la oss och kollade Natt på Museet 3. Riktigt skön dag (förutom 3 blåsor på fötterna och öm kropp) och idag är planen att bara ta det lugnt på stranden och vila fötterna inför veckan. På tisdag eller onsdag ska vi försöka ta oss till Key West, ska bara se till att få tag på biljetter. 
 
Internetet är inte så bra här och min dator ville bara ladda upp en bild... Fler får det bli när jag är tillbaka i Austin!
 



Sara

http://saraaupair.blogg.se

Hejsan!
Är du fortfarande Au Pair i Austin?
Blev väldigt glad när jag hittade din blogg och att du var just i Austin.
Pratar med en familj därifrån just nu och är sååå sugen på att välja dem (om de vill ha mig också...)
Finns det mycket att gör i staden när man inte jobbar och finns det mycket andra AuPairer?
Liksom hur är allt i Austin? För varmt?

Tack för svar :)
Sara



Svar: Jadå! Jag är fortfarande aupair i Austin, bara på semester nu i Miami :) Jag älskar Austin och är såååå glad att det av dit jag kom tillslut. Andra aupairer är det gott om, kan gissa på runt 100 varav ca 50st är med cultural care. Austin har allt så oroa dig inte om det :) sen är jag nog inte rätt person att uttala mig om vädret för jag har bara varit här på vintern änsålänge, men alla som har upplevt sommaren älskar den :) Om du får chansen att åka till Austin så gör det, du kommer inte ångra dig!!!
Matilda - Au Pair i USA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?