Hon är tillbaka!

2015



Det var ett ganska bra tag sedan jag bloggade sist! Anledningen är väl för att i Miami ville jag njuta av tiden tillsammans med min pojkvän istället för att sitta med datorn, och nu väl tillbaka i Austin har det varit ganska full fulle. Har heller inte varit helt 100 då jag varit ganska nere på grund av hemlängtan. Men nu känner jag att jag mer och mer kommer tillbaka :)
 
En summering om Miami kommer upp när jag har tid. Vill göra ett bra inlägg om det med massa bilder, så får bli till helgen eller något när jag har med tid, men det kommer iallafall!
 
Just nu tänkte jag bara skriva lite om vad som hänt sedan i söndags då jag kom hem (eller kom hem sent lördag natt). 
 
Söndag: var off hela dagen, vilket är ganska självklart. Kom hem vid 3 på lördagsnatten/söndagsmorgonen och sov ända fram till ett på dagen men var ändå riktigt trött när jag vaknade. Jag käkade en snabb frukost och tog sedan bilen för att möta upp Jill på gymmet. Vi gjorde väl inget vettigt så efter ett tag åkte vi till starbucks istället och snackade i typ någon timme. Sen åkte jag hem och somnade tidigt på kvällen!
 
 
Hittade lite svenskt godis i vår vanliga matbutik :D, satans dyrt dock!
 
Måndag: Jobb som vanligt igen! Jobbade 8am-6pm vilket var en lång men helt okej dag. Tog B till en sångstund och efter det åkte vi och handlade en work book till B så att hon ska kunna öva på bokstäver och så i, så det roade vi oss med innan hennes systrar kom med bussen. 
 
B var så söt! Vi var lite tidiga till sångstunden så vi satte oss ner för att äta lite snacks innan det började och då, från ingen stans, säger hon: "I love you, Matilda. You are the best aupair ever!" Vilket gjorde mitt aupairhjärta jätteglatt! Det var precis som att hon märkte att jag var lite ledsen så hon ville göra mig glad. Den ungen kan verkligen göra ens dag ❤️
 
 
B var i full gång med att dansa under sångstunden!
 
 
... och när vi kom hem lekte vi dress up, hon var en prinsessa, såklart!
 
Tisdag: Jobb 8-9am + 1-9.30pm. Detta var också en lång dag men blev väldigt skön då min värdmamma sa att jag kunde vara off mellan 5-7pm för att träna eller något, så det blev som en liten break :) Tog B till skolan på morgonen, sen på min paus på dagen åkte jag för mitt driving test för mitt amerikanska körkort. Klarade det fint (man skulle typ fickparkera, backa och sen köra ett varv runt kvarteret). Så nu har jag texaskörkort! Eller själva körkortet får jag nästa vecka :) Efter det åkte jag för att fira lite på starbucks innan jag åkte hem och Skypa med min älskling. När jag började vid 1 igen hämtade jag upp B och vi åkte hem och tog det lugnt innan hennes systrar kom med bussen. Då var det läxor som gällde och sen iväg för att lämna A på tennisen. Sen hade jag bara E och B hemma typ fram till läggdags och när A kom hem var det bara middag för henne och sen i säng. Sen jobbade jag till 9.30 vilket inte var så farligt för ungarna somnade snabbt :)
 
 
Vädret framöver ska man ju inte klaga på <3
 
 
Började faktiskt skriva dagbok i tisdags. Fick så fina böcker av mina vänner innan jag åkte så tänkte att dom skulle få komma till användning. Sen kände jag att jag behövde bara få ur mig alla känslor. Var i ett litet depp-mode från i söndags med hemlängtan och ångest över att tiden går så fort. Känns bättre nu och det är skönt att skriva ner allt! Sen ville jag få ner hela Miami, så håller på att skriva vad vi gjorde dag till dag, lite för långa berättelser för att skriva på bloggen dock :) Men en sammantfattning kommer!
 
Onsdag: jobbade 8am-6pm igen och hängde mest med B. Vi åkte på storytime, till en lekpark och åt lunch innan vi åkte och handlade mat och åkte hem. Vi tog det lite lugnt och sen blev B upphämtad av min värdmamma för att åka till tandläkaren tillsammans med A och jag tog E till dansen. Efter att jag lämnat av E på dansen, hämtade jag A och B, vi stack hem och lekte lite innan E kom och det var middag och jag var off :) Då gick jag ut för en powerwalk med Alina och sen åkte vintill starbucks och när vi kom tillbaka var det läggdags för mig :) 
 
 
 
Efter storytime gjorde vi en fjäril!
 
 
Torsdag: Idag jobbade jag 1-8pm. Började dagen med att åka till gymmet med Jill och köra ett halvseriöst pass. Efter det åkte jag till starbucks en sväng innan jag hämtade upp lillan. Vi åkte då till bibblan för att lämna tillbaka böcker, sen åkte vi hem och hon tog en nap medan jag fixade saker inför eftermiddagen. Efter det kom hennes systrar hem och efter läxor och unospelande packade jag in alla flickor i bilen för att lämna A på tennisen. När vi kom tillbaka hem åkte B för att äta middag med sin mamma och jag och E hade en mysig stund för oss själva :) Sen var det att hämta upp A, hem och ge henne middag och en dusch och sen läggdags och nu har jag slutat och ligger i min säng :) 
 
 
#topmodelnästa Provade på en av mina outfits jag köpte i Miami. Yellow it is och jag älskar det!
 
Ska ta lite kvällsmat och sen kolla denna veckans avsnitt av pretty little liars 😁 Imorgon får vi se hur jag jobbar för vi vet inte riktigt om lillan håller på att bli sjuk eller inte... 
 
Edit: Schemat imorgon blev ändrat från 8-9 + 1-4.30 till 8-9.30 + 11-2, inget mig emot! Skönt med tidig fredag :D








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?