100 dagar i staterna!

2015



Idag, den 10 mars 2015 har jag varit i USA i 100 dagar. Hur galet är inte det? Från att aldrig ha varit här innan till att ha spenderat över 3 månader här?? UNDERBART iallafall!
 
Idag fick jag sluta 2h tidigare så jobbade 7.30-9 + 1-7 vilket inte var helt fel. Fick lite tid över nu till att packa :) Dagen har inte varit något seciellt i sig faktiskt. Lillan sov jättedåligt inatt så hämtade henne lite tidigare så hon skulle kunna ta en låååång nap, vilket hon också gjorde. A har bytt grupp i tennis, upp till en högre nivå eller vad man ska säga vilket gjorde att både E och A kom med bussen hem och vi kunde alla gå hem, äta snack och göra läxor i lugn och ro innan vi åkte till tennisen 4.15, jag och A. Dock var hon ganska orolig innan för att hon inte träffat barnen i gruppen innan, så jag sa bara att jag sitter med henne där inne och om hon inte tycker om det kan hon bara komma och säga till mig. Men tränarna är samma hon haft innan så hon kom snabbt igång och inom 5 minuter hade hon hittat nya vänner. Var ett litet lyckligt aupair-moment för mig där med att hon kände sig trygg och ville ha mig där, och att se henne gå från att knappt vilja gå till att ha så roligt. Sedan vid 5.20 kom hennes pappa dit för att ta henne hem så jag körde hem lite tidigare. Dock trodde vi alla att lektionen skulle vara 4.30-5.30 men den visade sig vara till 6.30... Så det blri att planera om nu för oss alla! Men den lektionen verkade sååå mycket mer seriös än förra, så jag är glad att hon kunde flytta upp till den för nu kan hon faktiskt lära sig mer, istället bara för att springa och leka pjätt. För hon vill verkligen lära sig spela bättre, så det var kul att se henne kämpa och vara glad!!
 
En annan rolig sak var att i början av lektionen så skulle hon presentera sig själv genom att säga hennes namn, hur gammal hon är och vilketdjur hon hade velat vara och varför. Då sa hon: "My name is A**** and I am 9 years old. I would like to be a giraffe because I like apples." Vi alla fick oss ett gott skratt och hon såg ganska nöjd ut för att hon varit rolig :)
 
B och E hade käkat när A kom hem så jag fixade snabbt lite mat till A och sedan spelade vi alla UNO tills jag slutade och då gjorde jag bananpannkakor till mig själv :3
 
Just nu sitter jag och laddar min kamera och funderar på om jag ska gå och hämta en colaburk och sätta mig och kolla hungergames 3:1... Ska fundera på det lite till faktiskt!
 
 
 
Hahah sötaste någonsin! När jag kom tillbaka efter tennisen hade E klätt ut sig. 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?