Helgen!

2015



Nu kommer helgen!
 
Lördagen började redan vid 7 då jag gick upp för att jobba, sjukt pepp ;) Speciellt efter att ha varit ute sent dagen innan! Men jg bara tog det lugnt, åt frukost innan barnen kom ner. Sen tog vi det alla lugnt med frukost. Dock strax efter hände nog det värsta som hänt sen jag kom hit... Vi hittade en f*cking skorpion i huset!!!!!!! Jag som är livrädd för spindlar har hela tiden sagt att, att se en skorpion är det vrsta jag kan tänka mig här borta! Så klart ska jag få se en, när jag är ensam hemma med tre flickor... Jag var nog mer rädd än dom ska jag säga er! Det var typ att E tog fram ett plakat som stod gömt bakom en hylla och bara "Matilda, what's that black thing?" och sen hör jag A "That's a scorpion." Sen jag... "WHAT DID YOU SAY??" Den var ganska liten ändå, but still, EN SKORPION. Vi alla sprang upp på ovanvåningen och gjorde oss redo och så ringde jag min värdmamma för att fråga vad jag skulle göra. Hon var helt lugn och bara "hämta dammsugaren och dammsug upp den"... Men det var ju lättare sagt än gjort för det betydde ju att jag skulle behöva gå nära den! Som tur var så var A ganska pepp på att hjälpa mig haha! Så vi tog dammsugaren och efter lite letande med sånna stora handskar som man använder för att ta ut saker ur ugnen med, hittade vi den och A tog den med dammsugaren. Vet inte vad jag gjort utan henne xD
 
Senare på dagen fick jag ett sms från min värdmamma som bara "How's the scorpion?" och jag svarade "Dead, I hope..." och får tillbaka "Hahahahaha!"... Det var inte kul :( Så nu hoppas jag att jag sett min första och sista skorpion!
 
Efter det packade vi snabbt ihop snacks och begav oss till lekplatsen vid de äldsta flickornas skola för att leka lite. Efter lek och snacks tog vi oss vidare till Amy's ice cream för glass och när vi kom tillbaka hem var jag off :)
 
 
 
 
När B låg här så fattade jag att det var dags att dra sig hemåt xD Hon är alltid så galen på lekpatser och leker med allt men här var hon trött!
 
Då tog jag en dusch och begav mig iväg till en park där de skulle fira svenska nationaldagen. Lite roligt att första gången jag firar nationaldagen på ett någorlunda riktigt sätt så är jag inte i Sverige! Men jag kom lite sent men det var ändå trevligt! Det var så att en tysk kompis till mig hade träffat en kvinna som jobbar för svenska handelskammaren här i Austin och hon ville gärna prata med mig. Så hon hade skrivit till mig på facebook och sa att jag borde komma! Så jag åkte dit, blev introducerad till några av hennes vänner och sen åt jag lite jordgubbstårta och tog det lugnt. Hahah det var en kille som frågade hur länge jag varit här och jag svarade ett halvår. Han bara "6 months? I thought you've been here for 15-16 years!" Jag bara "Well, I'm 19 so..." och han bara "Yeah, but I though you grew up here or something like that because you speak with no accent" Vilket gjort mig glaaaaaaad! Blir alltid lika glad när jag får komplimanger för min engelska :D
 
Sen åkte jag hem och tog det lugnt innan jag vid 6pm åkte för att hämta upp Maria för att sne åka hem till franska Melanie som skulle ha en middag med ett par tjejer för att hennes syster var och hälsade på. Så rolig kväll!! Det var jag, Melanie, Maria, Anais (Melanies syster), Meri och Natalja och vi åt middag, kladdkaka, gjorde smoores, förfestade lite innan alla utom Maria åkte till ett ställe som heter Wild West. Åh så härligt det var! Folk i cowboyboots som dansade linedance på dansgolvet och bara så härlig stämning! Nästa gång bestämde vi att vi ska ha köpt våra boots och ha lärt oss någon dans!
 
 
 
Hahah de hade 18årsgräns på det stället och är man under 21 så får man ett fett "T" på vardera av händerna så att man inte kan handla i baren!
 
 
Sen sov vi alla hemma hon Melanie och dagen efter åkte jag bara hem och chillade i sängen och kollade Greys xD Vid 6 tog jag mig ut till IHOP för att äta pannkakor med Lena innan det var hem för att kolla veckans GoT. KAN INTE FATTA ATT DET ÄR SISTA AVSNITTET PÅ SÖNDAG!?!?!?! KOMMER FLIPP URRRRRR!!!! :(
 
 
Åh vad detta behövdes <3








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?