Arkansas!

2015



Gör ett långt inlägg om vår tripp till Rogers, Arkansas istället för ett litet inlägg om dagen :)
 
Detta var ju lätt den bästa semestern jag varit på med familjen hitintills! Vi åkte till min värdpappas kusins familj som har ett gigantiskt hus precis vid en sjö. Stället ligger i Rogers, Arkansas vilket är typ längs upp i högra hörnet av delstaten. Detta blev även den 7 delstaten jag besökte.
 
Nu har jag varit i:
New York
Texas
New Mexico
Florida
Georgia (endast mellanlandning med flyg på g till Florida, men räknas ändå :3)
Oklahoma 
Arkansas
 
Tror jag kommer komma upp i 12 delstater innan jag åker tillbaka till Sverige :) Tycker det är lagom häftigt ändå!
 
På torsdagen den 2 juli var då vi körde upp. Barnen var hos Nana och Papa över natten så från huset var det bara jag och mina värdföräldrar och sen hämtade vi upp barnen på vägen. Bilresan tog ca. 9h skulle jag tro och vi var framme vid deras hus vid 6pm. Vi hade såklart ett par stopp för att äta och gå på toa :) Dagarna i Arkansas bestod inte av så mycket egentligen, vilket var väldigt skönt. Vi var mycket nere och badade i sjön och var ute med deras båt nästan varje dag. Jag jobbade bara ett par enstaka timmar när de vuxna var ute och åt eller cyklade, men för det mesta hängde alla tillsammans. Barnen lekte med kusinerna och massa vänner som kom över och när jag  jobbade läste jag mest min bok, och lagade mat typ haha! 
 
Jag fick gör tubing för första gången eller vad man nu säger, och det var nog inget för mig. Helt för jobbigt för min rygg hahah, men nu har jag provat på det! Sen så fick jag lära mig surfa!!!! Så galet kul men svårt innan man fått in hur man ska göra. Nej, det var inga vågor i sjön utan det var att vi surfade i vågorna som kom efter båten. Jag fick bara göra det tre dagar, fredagen, lördagen och måndagen för på söndagen och tisdagen var vi inte ute med båten. Det gick bättre och bättre för var gång och sista turen på måndagen så klarade jag av att stå upp i princip hur länge jag ville :D Lite stolt faktiskt. Det sorgliga är väl att jag aldrig kommer göra det igen för jag känner ingen med båt i Sverige...
 
Jag tyckte om de dagarna vi var där så mycket, det påminde om en svensk semester när man abra r vid en stuga och badar i en sjö, bara att det var lite varmare där :) Vattnet i sjön var nog närmre 28-30 grader och det är så många som klagar på att det ändå är kallt hahah! Jag tycker det är för varmt för det är ju inte ens svalakande!
 
Lördagen vi var där var det ju 4th of July vilket vi inte firade så värst mycket. På fredagen och lördagen smällde vi massa raketer med grannarna där och sen på kvällen den 4e gick vi ner till bryggan för att se en show som någon gör varje år tydligen, på andra sidan sjön. När jag tänker mig en raketshow så tänker jag typ 5-10minuter lång. Jag skojar inte när jag säger att denna var på minst 50 minuter. 50 MINUTER!!! Kan knappt förstå hur mycket pengar det har kostat för dom att skjuta raketer i 50 minuter! Jag hörde någon prata om 13'000 dollar och förstå trodde jag inte på dom, men efter att ha sett det så är det fullt möjligt att det är vad det kostat!
 
 
 
Denna semestern får toppbetyg och det var jobbigt att lämna på onsdagsmorgonen :( Dels för att jag gärna hade stannat någon vecka till hahah för att ta det lugnt vid sjön, men också för att jag antagligen inte kommer träffa dom igen innan jag åker tillbaka! De är verkligen huuuur söta och trevliga som helst! Onsdagen den 8 juli spenderades i bilen med riktning Austin och vi rullade ut tidigt på morgonen och kom hem vid 7pm. På vägen stannade vi vid en "bensinmack" som, vad jag hört, är den största i världen. De hade 120 bensinpumpar (om inte mer) och sen var det en stoooor affär som var uppbyggd som en stor mack hahah, så häftigt!
 
Jag tog knappt några bilder under veckan så lägger upp de jag har sålänge och uppdaterar inlägget med fler när jag har fått dom mejlade till mig :)
 
 
Hahah vi stannade mitt på motorvägen och jag och min värdmamma sprang ut för att jag skulle få en bild vid Oklahomaskylten också :)
 
 
 
Harry Potter längst bak i bilen!
 
 
 
 
 
Riktigt stort ställe!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?