Sista dagen i januari...

2015



Detta blir då mitt sista inlägg i min januarikategori och jag har nu gjort en nu, som då såklart heter februari. Känns så galet att det redan är februari! Imorgon, den 1 februari kommer jag ha varit borta hemifrån i 2 månader. 2 MÅNADER?! Vart tog tiden vägen? 10 to go!
 
Idag har varit en ganska lugn dag. Hade tänkt sticka till gymmet om jag vaknade i tid, men sov som en sten fram till kl 10 när alarmet ringde, så antar att jag behövde sova. Upp, käka frukost och sen stack jag och Alina till ett lite mindre outdoor mall för att jag ville kolla i en bokaffär där. Dock så hade dom inte det jag var ute efter (en väggkalender, det enda dom hade kvar var med One Direction och Justin Bieber, så kände att jag får vänta med det) utan hittade massa presenter istället... Denna dagen var inte så bra för plånboken kan jag ju säga! slutade med att det spenderades 45 dollar inne i bokaffären på endast presenter. Efter det gick vi och kollade lite (där det var tak, regnat hela dagen idag...) och hittade en butik som hade allt för 5 dollar, no exceptions. Så gick såklart in där och hittade ytterligare presenter :D Vi kan säga såhär, jag handlade för ca 25 dollar till mig själv, en tshirt, två par solglasögon och två sjalar och sedan blev det 45 dollar till ytterligare presenter... Nu får fan alla där hemma bli glada ;) Dock var det ju billigt och jag fick en massa (!!) för pengarna :D
 
Sen jobbade jag 3-8pm och då satt vi och pysslade med E och A rainbow loom (som jag tycker är så sjukt kul, flickorna brukar säga ifrån att de också vill göra...). Efter det bakade jag och E glutenfria kladdkakemuffins, blev inte så kladdiga med hon tyckte om dom ändå, sen blev det middag och efter det filmdags! Ganska okej jobbstund :)
 
Betalade ocksö för min bensin idag som jag kört sen jag kom hit. (Jag betalar för bensinn jag använder utanför arbetet, asså när jag kör och gör saker på egen hand. När jag tankar bilen, använder jag min värdmammas kreditkort och när jag kör så räknar jag bara miles (en mile är ungefär som 1,6km) och sen när jag är redo hahah så säger jag hur mycket jag kört sedan jag sist betalade) Nu har jag ju inte betalat sen jag kom hit, vilket är 2 månader ju så förväntade mig att betala en del för de 442 miles jag kört. Vet ni vad jag betalade? 40 dollar!! För att ha kört ca 70 svenska mil. Måste säga att jag älskar bensinpriserna här :D
 
 
 
Mycker text och lite bilder, tog inte så mycket bilder idag så får bli en gammal en! :(
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?