Weekend Class i San Antonio

2015



Som jag skrev i fredags och lördags så var jag iväg på en weekend class i San Antonio. Det ligger typ 1,5h bort med bil vilket inte var så farligt! Fanns folk som flugit från Seattle liksom och vi bara körde en bit hehe
 
Lördagen började redan vid 5.20am när alarmet ringde. Jag sov över hos Jill så att Lena som skulle köra oss inte skulle behöva köra över hela Austin för att hämta upp oss. Sen vid 8.15am rullade vi in vid hotellet efter ett starbucksstopp längs vägen. Då samlades alla i ett rum och registrerade oss, sen tog vi det lugnt innan vi skulle ut på en guidad tur av San Antonio med buss. Bussen kom vid 10 och tog oss direkt till kanalen som finns mitt i San Antonios centrum och där fick vi en liten guidad tur med båt. Så himla fint där var! Efter det var det tillbaka till bussen och vi körde runt till olika historiska platser. Men vår lärare tog inte det på allvar så ville man så kunde man sitta kvari bussen och sova :D Vilket hon även gjorde! Vi följde med på vissa stopp men på näst sista satt jag och Jill kvar i bussen och kollade film. Vid 4pm körde busschauffören oss till någon marknad för att vår lärare sa att vi inte ville till fler historiska platser haha. Just denna veckan var det någon festival som kallas för Fiesta så vi gick alltså på festival på skoltid. De sista två timmarna av vår tour fick vi spendera där och vi gick runt, åt gott och de som kunde köpte öl :) Efter det åkte vi tillbaka till hotellet, tog det lugnt, och sen gick vi till cheesecake factory och ett köpcentrum där jag hittade en födelsedagspresent till B (som fyller år i maj). Efter det var det tillbaka och sova!
 
 
Inte alls trötta efter 5h sömn!
 
 
 
 
 
 
Min lunch <3
 
 
Bussmode.
 
 
 
 
 
Fiesta!
 
Söndagen skulle spenderas i klassrummet och vi började inte förrän 9am. Så det blev en liten sovmorgon och lugn frukost innan alla samlades. Vår lärare sa direkt när alla kom in att vi går igenom allting snabbt och om alla gör som de ska så kan vi gå tidigare. Innan i ett mejl vi fick med information om kursen, stod det att INGEN kommer få gå inn 5pm hahah. Så vi var glada och ville mest bli klara. Men vi hade nog världens mest underbara lärare så tiden gick väldigt fort. Till lunch fick vi 3 rätters på hotellet vilket inte var helt fel! Sen vid 3.30pm blev vi klara och läraren sa att vi fick gå! Så vi tog det lugnt, körde tillbaka och jag var tillbaka hemma vid 6pm :)
 
 
 
 
 
 
En väldigt skön helg och väldigt lätte credit! Detta var även den sista helgkursen som kommer erbjudas i San Antonio, så vi hade turen att få en plats :)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?