Månader blev till dagar!

2014



Med endast 18 dagar kvar till avresa känns det ganska galet att tänka tillbaka på hur allt för några år sedan bara var en tanke, en dröm som skulle kunna gå att genomföras efter att skolan avslutats. Åren gick, jag började gymnasiet, började 2an och 3 an och studenten kom ganska oundvikligt. Dock kändes inte USA som en verklighet ens då. Ansökan skulle skrivas klart och det enda man kunde berätta för folk var att "Jag ska till USA, men vet varken vart eller när". Hatade att det lät som att man inte var säker. Jag var säker på att jag skulle åka iväg, bara att det tog sin tid att få rätt på allt. 
 
Ansökan kom in, allt godkändes och familjer började matchas med mig. Fortfarande visste jag inte vart jag skulle hamna och man kunde fortfarande inte ändra på meningen "Jag ska till USA" till att "Jag vet var jag ska åka". Men dagen kom tillslut där jag hittade min nu kommande värdfamilj och det var för exakt 83 dagar sen jag kunde ändra till "Jag ska till USA och jag vet var jag ska och när jag åker". Det var en sån skön känsla att man nu kune bevisa för alla andra att man visst det har en plan. Jag började ränka ner till min avresa när det var 101 dagar kvar till den 1 december.
 
Idag är det den 13 november 2014 och jag kan nu säga att det är snart två veckor kvar tills jag åker iväg på mitt livs äventyr. 18 dagar kvar tills jag sätter mig på planet mot landet med stort L för att inte återvända förrän jag är 20. Snart är det dags för mig att bevisa att jag kommer genomföra det som för ett par år sedan bara var en dröm och det som efter studenten endast var en plan.
 
Nu är det min tur!
 
 
 
 



Mamma

Jadu min lilla flicka, en dröm blir verklighet och jag avundas dig det du skall få vara med om, men bara lite :-)
Kommer att sakna dig galet mycket och kommer säkerligen ringa dig i tid och otid innan jag kommer på att du är sju timmar bort. Men jag få vänja mig och vips är du hemma igen:-)
Puss Mamma







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?