December 12th, 2014

2014



Det har nu gått ganska exakt en vecka till jag anlände till Austin, Texas och min värdfamilj. Denna veckan har varit fylld med massa olika känslor, förväntningar, överraskningar, jobb, shopping, you name it. Det har varit en väldigt händelsefylld vecka och det känns som att det gått mer än en vecka, just för att det hänt så mycket. Jag är glad att jag kan säga att jag trivs. Visst är det ganska kaotiskt här nu med två au pairer, julstress och tre små flickor som vill få sina viljor igenom, men på något sätt tycker jag att jag passar bra in i detta.
 
Jag har lärt mig mycket denna vecka, mer än jag nog lärt mig de senaste månaderna. Jag känner mig mer och mer som hemma. Hemlängtan försvinner mer och mer och jag börjar faktiskt tro att detta kommer bli ett riktigt grymt år! Jag är så taggad på vad resten av mina veckor här kommer innehålla!
 
På söndag är det ju min 19årsdag (!!!), jag blir 19. Känns så konstigt... Så imorgon (lördag) är nog planen att jag ska ut och gå i stan med en svensk tjej och sen ska vi vidare för att äta en liten fölsemiddag på Cheesecake Factory (first time :3). Hoppas det går vägen och så att hon kan få låna bil! Hon har heller inte varit här så länge, längre än mig dock, som bara varit nere i stan en gång...
 
Imorgon ska vi också försöka oss på att baka lussebullar, hoppas på ite kladd och mer bak, men är nog ganska stor risk att det misslyckas då det är tre barn som ska vara med. Men allt för att få lussebullar till födelsedagen!
 
Idag jobbade jag 7-9am och 1-9pm (men fick sluta vid 7pm för att föräldrarna kom hem tidigare). På rasten mellan 9am och 1pm åkte jag och Michaela till en pysselaffär eller vad man ska kalla det. De hade det mesta inom pyssel och dekorationer. Himmelriket... Inte bra för plånboken! Men nu har jag iallafall startkitet för att börja min scrapbook om mitt år här i staterna, och ingaursäkter till att inte göra det! Det är bara bilder som ska tas och skrivas ut och I'm good to go!
 
 
 85 dollar gick det här på, inte så billigt kanske, men så kul att lägga pengar på! :D
Ni får heja på mig att jag verkligen gör min scrapbook med...
 
En sak som är så kul som jag märker är att engelskan släpper mer och mer. Jag blir mindre och mindre rädd för att göra bort mig och jag blir mer och mer säker på språket. Det är jättekul! Hoppas då att jag kan sätta engelskadelen iallafall på högskoleprovet sen när jag kommer tillbaka till Sverige... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 



Anonym

You go girl !!
Daddy loves you !!


Anonym

Jag tror att bullarna blir minst lika goda som mina ;). Puss min pässling







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?