Chokladgröt med banan och hallon!

2013



Varför inte dela med sig av min gröt som jag brukar äta innan träning? 
Jag brukar faktiskt känna att jag har mer energi och orkar mer på gymmet än att äta någon macka eller så ^.^
 
Du behöver:
1 dl havregryn
2dl vatten
1 banan
1 msk kakao
1 krm salt
ca 1/2 dl hallon (om de är frusna så tina de bara i typ 50 sec i mikron)
 
1. Börja med att mäta upp havregryn i en lagom stor skål (jag tar hellre en för stor så att man vet att det får plats) och blandar i kakaon och salt. Se till att kakaon inte ligger i klumpar och så.
2. Häll över vattnet och sätt in i mikron i två minuter.
3. När gröten är i mikron mosar du en banan och tar fram hallon.
4. Ta ut gröten när den är klar och blanda i din mosade banan (eller lägg den bara över).
5. Tina och lägg över dina hallon.
6. Njut :3
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?