Armies of one on a battlefield

2012



Har lite slut på idéer men tänkte skrapa ihpn en liten lista av mina favoritband/favoritartister. Det är väldigt många jag börjat tycka om på senaste tiden :3
 
1. På första plats kommer såklart mitt favoritband, Takida. Under det senaste året har de blivit väldigt mycket större och de har fått allt mer fans. När jag såg dem första gången i Svedala 2010 var det inte många jag kände som visste om dem, men nu när jag frågar är det till och med väldigt många som tycker om dem! Jag tycker att de arbetar på bra och är väldigt aktiva, sen får jag inte nog att se dem live så tycker att de gör för lite turné, heheh. Med deras nästa skiva som planeras släppas i slutet av november hoppas de på att slå igenom internationellt och därmed USA. Det gör mig lite ledsen att de vill bli så stora, det leder ju till att de kommer spela mindre i lilla Sverige :( Jaja, det är iallafall sjukt kul att det bara går bättre för dem, och jag har redan autografer och saker så det är nog lite häftigare om de blir större! :3
 
2. På andra plats slingrar sig Stiftelsen in. Det är ju ett relativt nytt band som bildades med sångaren från Takida, Robert Pettersson, men det var mest tänkt som en rolig sak med fyra gamla barnddomsvänner. Men deras debutsingel sålde så otroligt och de tackar alla som arbetat emot dem vilket bara gjort dem starkare! Robert sängar att han tycker att det är lite kul att det är Takida-hatarna som har kommit att tycka om Stiftelsen. Kanske för att det är en annan genre och svenska texter? Efter årsskiftet väntar även en turné. Intressant!
 
3. Jessie J har sedan ett år tillbaka varit en ganska stor favorit. Jag upptäckte henne genom att lyssna mer och mer på radion och sen tror jag att jag insåg vem det var som sjöng när hon uppträdde i Idol i höstas. Hennes röst är något av det mäktigaste och hon kör verkligen sin egna grej! Hon har även ganska precis fotat ett omslag för ELLE... Heja Jessie J!
 
4. På fjärde plats av de jag kan komma på är Maroon 5. Jag tyckte inte riktigt om deras "Moves like Jagger" vilket var hur jag upptäckte dem. Men nu när jag fått upp ögonen för deras äldre låtar inser jag att de är riktigt bra! Även deras senaste singel "Payphone" är en riktigt favorit!
 
 
Ha en bra kväll! Jag ska fortsätta att plugga lite tyska glosor innan det blir sängdags för mig. Glöm inte att hålla utkik, snart ska jag komma igång med bloggandet och mina utmaningar igen!
 
 
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?